وزیر کشور با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی خبر داد که «امشب یا فردا دوازده مهندس ربوده شده در افغانستان آزاد خواهند شد.»

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون سوالی در مورد اقدامات وزارت کشور برای آزادی دوازده مهندس ربوده شده ایرانی در افغانستان مطرح کردند. وزیر کشور نیز پاسخ داد که ابتدا تصور می‌شد این کار توسط طالبان انجام شده است اما با پیگیری‌های وزارت کشور مشخص شد که این اقدام از جانب طالبان نبوده است.

وی در ادامه با تشریح نحوه ربوده شدن مهندسین ایرانی در افغانستان، گفت: طبق اظهارات وزیر کشور با پیگیری‌های انجام شده، امشب یا فردا این مهندسین که توسط عناصر وابسته به استان مرزی در غرب کشور افغانستان برای حل مساله داخلی‌شان ربوده شده‌اند، آزاد می‌شوند.

وی همچنین با بیان این‌که «در این جلسه وزیر کشور گزارشی در مورد اقدامات انجام شده این وزارتخانه برای مقابله با برخی ناامنی‌ها و اقدامات کور در قسمت غرب کشور و خوزستان ارائه نمود» ادامه داد: آقای نجار و معاون امنیتی وزارت کشور گزارشی در مورد اقدامات وزارت کشور در شهرهای مریوان، سنندج، شادگان و اهواز به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه وزیر کشور به اقدامات ضدانقلاب در این مناطق برای ایجاد ناامنی در کشور اشاره و تاکید کرد که نیروهای انتظامی و دستگاه امنیتی به سرعت، جدی و فعال در صحنه خواهد بود و در جهت برقراری آرامش و امنیت کوشا هستند و مشکلی هم در این رابطه در این مناطق وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به طرح سوال سه نماینده از وزیر کشور در جلسه امروز این کمیسیون،‌ گفت: در این جلسه احمدرضا دستغیب (فخرالدین) نماینده شیراز سوالی در مورد فعالیت انجمن حجتیه در بخش‌های مختلف و اقدامات وزارت کشور برای مقابله با فعالیت این انجمن مطرح کرد که با توضیحات وزیر و معاون سیاسی وزارت کشور، این نماینده قانع شد.

وی در پایان گفت: همچنین در این جلسه جهانگیرزاده و قاضی‌پور نمایندگان ارومیه در مورد دلیل مخالفت برگزاری نشستی در ارومیه سوالی را مطرح نمودند که با توضیحات وزیر کشور و معاون سیاسی و امنیتی این وزارتخانه این نمایندگان نیز قانع شدند.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =