آرایش تلویزیون برای جذب مخاطب در شب‌های پاییزی

تدارک تلویزیون برای شب‌های طولانی پاییز ۹۹ دو سریال طنز، یک سریال جاسوسی امنیتی و یک سریال اجتماعی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تلویزیون حالا ماههاست که در جذب مخاطب برای بهترین باکس‌های زمانی‌اش ناکام مانده است. این رسانه که زمانی یکه‌تاز عرصه تولید محتوا در کشور بود و با همین انحصار در رده بالای جذب مخاطب قرار داشت، چندماهی است که به گواه نظرسنجی‌های خود سازمان صداوسیما در جذب مخاطب ناکام بوده و سریال‌های جدیدش در عرصه رقابت حتی از سریال‌های قدیمی‌اش هم شکست خورده‌اند. از سوی دیگر این موضوع کاملا روشن است که در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور افراد زیادی را خانه‌نشین کرده و با توجه به اینکه شبکه نمایش خانگی هم مدتی‌است در جریان درگیری میان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز برای محصولاتش، تولید درخور توجهی نداشته است، این تنها سریال‌های تلویزیونی هستند که باید محصولاتی برای سرگرم کردن مخاطب و جلوگیری از رجوع به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تولید کنند.

در این شرایط تلویزیون پس از پایان ماه محرم و صفر و ایام عزاداری، با آغاز ماه ربیع‌الاول با ۴سریال جدید و تکرار سریال‌های قدیمی‌اش از شبکه‌های مختلف تدارک ویژه‌ای برای جذب مخاطب دیده است. اتفاقی که باید دید در آن به توفیق می‌رسد یا به روال ماه‌های قبل ناکام می‌ماند.

شبکه یک؛ «خانه امن»

تلویزیون چندسالی است که به ساخت سریال‌های جاسوسی-امنیتی علاقمند شده است. پس از «گاندو» و «ترور خاموش» که به ترتیب از شبکه سه و یک به روی آنتن رفتند، حالا از شنبه دهم آبان ماه «خانه امن» با همان تیم تولید «ترور خاموش» به روی آنتن خواهد رفت. سریالی که قرار است به روایت یک پرونده امنیتی مرتبط با گروه تروریستی داعش بپردازد و در این راستا از مشاوره مرتضی اصفهانی به عنوان طراح قصه بهره می‌برد. نام مرتضی اصفهانی پیش از این در تیتراژ فیلم‌های سینمایی با موضوعات امنیتی مثل «شبی که ماه کامل شد»، «روز صفر»، «بادیگارد»، «ماجرای نیمروز»، «سیانور» و ... به عنوان مشاور فیلمنامه به چشم می‌خورد و حضور او در یک پروژه به این معناست که قرار است در آن فیلم یا سریال با یک پرونده واقعی امنیتی-جاسوسی روایت شود.

«خانه امن» یک سریال ۵۰قسمتی است که در چندین کشور فیلمبرداری شده است. نویسندگی این سریال را حسین تراب‌نژاد به عهده دارد و پس از «سارق روح» و «ترور خاموش»، سومین اثر مشترک ابوالفضل صفری در مقام تهیه‌کننده، احمد معظمی کارگردان و مرتضی اصفهانی محسوب می‌شود.

باید دید این سریال با ژانر پرمخاطبش می‌تواند مخاطبان را با تلویزیون آشتی دهد؟ این سوالی است که به زودی پاسخ آن مشخص خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

زمان پخش سریال امنیتی «خانه امن» مشخص شد

پرچم داعش بر روی پوستر سریال جاسوسی-امنیتی تلویزیون

شبکه دو؛ «از سرنوشت»

ماجراهای دو دوست که در پرورشگاه با هم آشنا شده‌اند دستمایه داستان سریالی شده که پخش فصل سوم آن از شنبه شب و از شبکه دوم سیما آغاز خواهد شد.

کاراکترهای اصلی این سریال که در فصل اول داستان کودکی‌شان روایت و در فصل دوم به ابتدای جوانی‌شان پرداخته شد حالا در ادامه قرار است در قالب فصل سوم «از سرنوشت» به زندگی خود در جوانی ادامه دهند و باید دید نویسندگان و کارگردان این سریال در همراهی با مشکلات این دو جوان در شرایط اقتصادی این روزهای جامعه چقدر از مشکلات جوانان این روزها را به تصویر خواهند کشید و قشر مخاطب جوان را با خود همراه می‌کنند.

کیسان دیباج و دارا حیایی مانند فصل دوم در نقش هاشم و سهراب کاراکترهای اصلی این سریال جلوی دوربین رفته‌اند که محمدرضا خردمندان کارگردانی آن را برعهده دارد. فیلمنامه این سریال توسط محمدمهدی سلطانی، روح‌الله صدیق، مسعود کرمی و سارا خسروآبادی نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

از شخصیت‌های سیاه و سفید هاشم و سهراب تا مابه‌ازای بیرونی کاراکتر خندان

«از سرنوشت» به آنتن برمی‌گردد

شبکه سه؛ «صفر بیست‌ویک»

نام جواد رضویان و سیامک انصاری یادآور سریال‌های پرمخاطب طنز دهه هشتاد است. سریال‌هایی که مهران مدیری کارگردانی آنها را برعهده داشت و به طنزهای نود شبی معروف شدند. از «پاورچین» تا «شب‌های برره»؛ سریال‌هایی که دست تلویزیون را در روزهای اوج خود پر نگه داشته بود و مخاطب از تماشای آنها لذت می‌برد.

حالا جواد رضویان و سیامک انصاری که بازیگران اصلی سریال‌های مهران مدیری بودند پس از یک دوره دوری با کارگردانی مشترک سریال «صفر بیست‌ویک» برای شبکه سوم سیما به تلویزیون بازگشته‌اند. این دو که در نقش دو باجناق نقش‌های اصلی این سریال را هم ایفا می‌کنند، قرار است یادآور خاطرات خوش نود شبی‌های دهه هشتاد باشند. اتفاقی که تا امروز که سه قسمت از این سریال پخش شده رخ نداده و برخی مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی از دست خالی این دو بازیگر در ایجاد موقعیت‌های طنز و خالی بودن فیلمنامه «صفر بیست‌ویک» از شوخی‌های جذاب نوشته‌اند. موضوعی که اگر در بقیه قسمت‌ها هم ادامه داشته باشد می‌تواند شکست بزرگی برای این دو بازیگر باسابقه سریال‌های کمدی باشد.

بیشتر بخوانید:

کل کل سیدجواد رضویان و سیامک انصاری روی آنتن تلویزیون

بازگشت سریال‌های کمدی به تلویزیون

شبکه پنج؛ «چای نت»

شبکه پنج تلویزیون که حالا مدتی است به عرصه سریال‌سازی برگشته چند روزی است «چای نت» را با موضوع سواد رسانه‌ای به روی آنتن برده است. سریالی که قرار است با نگاهی طنزآمیز به موضوعات فضای مجازی و اتفاقات مرتبط با سواد رسانه‌ای بپردازد. گفته می‌شود این سریال پروژه مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فضای مجازی صداوسیما است و این معاونت حدود ۲۰موضوع مبتلابه در فضای مجازی را به عنوان سوژه در اختیار نویسندگان «چای نت» قرار داده تا آن را دستمایه قصه قسمت‌های مختلف سریال قرار دهند و با زبان طنز به نوعی به مخاطبان برای حضور در فضای مجازی آموزش دهند. اینکه این سریال در این راستا موفق خواهد بود یا اینکه با شعارهای گل‌درشت مخاطب را از خود زده می‌کند موضوعی است که در ادامه مشخص خواهد شد.
بازیگران اصلی این سریال، غلامرضا نیکخواه، عباس محبوب، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، اشکان اشتیاق و بیتا خردمند هستند. ساعد هدایتی، سینا رازانی، سامان گلریز، نسیم باقریان، مرجان علیزاده‌نیا، یاسمن قلی‌زاده، مجید معافی، ژیار محمدزاده و... هم بازیگران میهمان هستند. «چای نت» هر هفته از یکشنبه تا سه‌شنبه ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.  

صف طولانی تکراری‌ها؛ «پایتخت»، «نون، خ» و «زیر خاکی»

درحالی‌که در ماههای گذشته چندباری خبرهایی منتشر شد درباره بیشتر بودن مخاطبان سریال‌های قدیمی نسبت به سریال‌های جدید تلویزیون، به نظر می‌رسد تلویزیون چندان از این خبر و این اتفاق ناراحت نشده و برای همین هم صف طویلی از سریال‌های پرمخاطب خود را برای پخش در پاییز و زمستان ۹۹ فراخوانده است. بنابراین علاوه بر سریال‌های جدید، شبکه‌های مختلف سیما برای ماه ربیع‌الاول به فکر بازپخش سریال‌های طنز قدیمی تلویزیون هم افتاده‌اند. از «پایتخت» که به زعم برخی موفق‌ترین سریال دهه ۹۰ نام گرفته و قرار است شش فصل آن روی آنتن شبکه آی‌فیلم خواهد رفت تا «نون، خ» که با سعید آقاخانی در مقام بازیگر اصلی و کارگردان دو فصل موفق را پشت سر گذاشته و در حالی که فصل سوم آن در حال فیلمبرداری است، پخش تکرار فصل اول آن از شبکه یک سیما در ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه هر روز آغاز شده است.  فصل دوم «نون، خ» و فصل اول «زیرخاکی» در ادامه همین روند و به پس از پایان پخش فصل اول «نون، خ» به روی آنتن این شبکه خواهند رفت.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    8 25
    خوشم میاد توی دو سه خط اول بیشتر ارزوهاتون رو نوشتید ته واقعیت.فکر کنم از اینکه بگید تلویزیون بیننده نداره و شکست خورده چیزی بهتون می رسه که انقدر روی گفتنش اصرار دارید.ولی به هر حال چه بخواید چه نخواید سریالهایی مثل نجلا و ایلدا و بوم بانو بیننده های زیادی داشتن مخصوصا نجلا.می دونم این موضوع خیلی براتون دردناکه ولی بهتره باهاش کنار بیاید
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      10 3
      چرا فکر میکنی همه مثل تو فکر میکنن. دایره دیدتون رو کمی وسیع تر کنید . کافیه از ده نفر رهگذر توی خیابون سوال کنی تا مشخص بشه با خودت چند چندی
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      9 1
      تو هم کافیه از ده نفر توی خیابون بپرسی سریال نجلا یا بوم و بانو رو دیدن یا نه اونوقت توهم اکثریت بودن نمی زنی بی نام ساعت ۱۷:۳۹ بعدشم یه نگاه به تعداد بازدید های نجلا توی تلوبیون بکنی که آماراش قشنگ دستت بیاد
    • فهرجی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      3 0
      دمت گرم...
  • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    10 2
    021سه قسمت که دیدم بسیار بیمزه بوده واگربه همین نحوپیش برودکه خواهدرفت کارنامه ضعیفی برای بازیگرتوانمندی چون سیامک انصاری خواهدبود.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      8 0
      بی مزه تر از اراجیفی مثل هیولا و گلشیفته
    • فهرجی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 1
      ۰۲۱ نمونه ای از یک زندگی لاکچری و غربزده که ظاهری بسیار شیک و با ابهت داره ولی درونی پوچ و بی معنا...
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    12 2
    021 بسیار بی مزه .واقعا حیف پولی که حروم کردن
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 3
    آخرین سریالها بی که دیدم نون خ و پایتخت بودند.الآن هم دارم 021 میبینم.بجز اینها در کل این سال برنامه ای از تلویزیون ندیدم.یعنی برنامه ای نبود که ببینم
  • ایران IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 3
    جدال نا برابر حتی در ثبت نظر. چجوری بگیم تمومه ناجرا؟!