۶۵ درصد شکایات مردمی استان در حوزه اینترنت پرسرعت است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از رسیدگی به ۶۵۰ مورد شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT (سامانه ۱۹۵) در سه ماهه تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدرضا پاکدل با اعلام این خبر افزود: تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به سه ماهه دوم سال جاری، حدود هفتصد مورد بوده که  بیشتر در حوزه خدمات: اینترنت، پست، تلفن ثابت و همراه و دفاتر پیشخوان بوده است. 
پاکدل افزود: در این مدت، از مجموع شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ تعداد ۴۴۷ مورد مربوط به اینترنت بوده و این حوزه، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده ولی با برنامه ریزی صورت گرفته، هوشمند سازی فرآیند ها، پیگیری های مستمر و اقدام به موقع اپراتورهای ارتباطی، میانگین زمان رسیدگی به شکایات در این حوزه ۱.۹۵ روز کاری بوده که کاهش ۱۵ درصدی زمان پاسخگویی نسبت به زمان مشابه سال قبل را داشته است. 
نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد تصریح کرد: با اطلاع رسانی عمومی و معرفی سامانه ۱۹۵ در سطح استان، حجم شکایات وارده در شش ماه سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش حدود ۶۵ درصدی روبرو بوده است که عمده دلیل آن مربوط به ترافیک بالای دفاتر پیشخوان در اوایل سال و افزایش مصرف اینترنت بخاطر شیوع بیماری کرونا بوده که علیرغم افزایش تعداد شکایات، با تلاش ارائه دهنده گان خدمات حوزه ارتباطات، زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.
سامانه ۱۹۵ سامانه ای تخصصی برای رسیدگی به شکایات در تمامی حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور است و ارتباط با این سامانه از طریق درگاه اینترنتی، پیامک و شماره تلفن رایگان ۱۹۵ در دسترس است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =