۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

سفیر آلمان در سازمان ملل متحد گفت مذاکرات روز سه شنبه شورای امنیت درباره ناآرامی ها در یمن باید هشداری قاطع برای علی عبدالله صالح رئیس جمهور این کشور باشد مبنی بر اینکه کشتار در یمن باید پایان یابد .

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای نخستین بار بحث درباره ناآرامی ها در یمن را در دستور کار اصلی خود برای مذاکرات درخصوص نگرانی های روزافزون بین المللی برسر قیام های مردمی در کشورهای عربی قرار می دهد . تاکنون بیش از صد و بیست و پنج نفر در اعتراض ها علیه علی عبدالله صالح کشته شده اند . پیتر ویتیگ Peter Wittig سفیر آلمان در سازمان ملل متحد در آستانه نشست شورای امنیت افزود این حقیقت که شورای امنیت قصد دارد در نشست امروز درباره یمن گفتگو کند پیامی مهم از سوی جامعه بین المللی است مبنی بر اینکه کشتار مردم در یمن باید پایان یابد و مذاکرات برای پایان دادن به بحران در این کشور نباید متوقف شود . وی همچنین از تلاش های میانجی گرانه شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به بحران در یمن استقبال کرد . وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار است با هیئتی از دولت یمن در ابوظبی دیدار کنند .

شورای همکاری خلیج فارس از علی عبدالله صالح درخواست کرده است از قدرت کنار برود و اداره امور در یمن را به فرد دیگری واگذار کند . ویتیگ تصریح کرد اکنون زمان آن است که همه طرف ها در یمن از این ابتکار استفاده کنند و یک روند انتقال مسالمت آمیز را در این کشور به اجرا درآورند . وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پیشتر همچنین اعلام کرده بودند از صالح و مخالفان دعوت خواهند کرد برای پایان دادن به دو ماه اعتراض های خیابانی در یمن، مذاکراتی را درباره انتقال قدرت در این کشور برگزار کنند .

اما مخالفان این پیشنهاد را رد و بار دیگر تاکید کردند صالح باید از قدرت کنار برود . کارشناسان می گویند ابتکار کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور تحت فشار قرار دادن علی عبدالله صالح با هدف مجبور کردن وی به کناره گیری از قدرت ممکن است آخرین فرصت برای جلوگیری از آغاز جنگ داخلی در یمن باشد و درعین حال طولانی شدن ناآرامی ها در یمن ممکن است منجر به تقویت شبکه القاعده شود
48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =