اسامی اعضای هیئت داوران بخش مسابقه اصلی شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن به ریاست رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی، اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، جود لاو بازیگر بریتانیایی، اوما تورمن بازیگر آمریکایی و اولیویه آسایاس فیلمساز فرانسوی ازجمله داورانی هستند که درمورد برنده نخل طلای جشنواره کن 2011 و دیگر برندگان بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره تصمیم می‌گیرند.

مارتینا گاسمن تهیه‌کننده و بازیگر آرژانتینی، نانسان شی تهیه‌کننده چینی، لین اولمان منتقد فیلم نروژی، محمدصالح هارون فیلمساز اهل چاد و جانی تو فیلمساز چینی دیگر اعضای هیئت داوران این بخش هستند.

جود لاو در دو سال اخیر فیلم‌های «تخیلات دکتر پارناسوس»، «شرلوک هلمز» و  Repo Men را روی پرده سینماها داشته است. این بازیگر 39 ساله دو بار برای «آقای ریپلی بااستعداد» و «کلد مانتین» نامزد اسکار بوده است.

اوما تورمن 41 ساله در 1995 برای بازی در فیلم «داستان عامه‌پسند» ساخته کوئنتین تارانتینو نامزد اسکار شد. او در دو فیلم «بیل را بکش» تارانتینو هم بازی کرده است.  

نانسان شی یکی از موسسان شرکت «فیلم وورکشاپ» در چین و تهیه‌کننده فیلم «روابط جهنمی» است که مارتین اسکورسیزی با فیلم «مردگان» آن را بازسازی کرد.

مارتینا گاسمن سال 2002 به همراه پابلو تراپرو کارگردان آرژانتینی شرکت فیلمسازی «ماتانزا سینه» را تاسیس کرد. او سال 2008 در فیلم «لئونرا» ساخته تراپرو به نقش زنی باردار که به جرم قتل به زندان می‌افتد، حضوری در خور توجه داشت. این فیلم همان سال در بخش مسابقه کن نمایش داده شد.

محمدصالح هارون پارسال با فیلم «یک مرد در حال فریاد» برنده جایزه هیئت داوران کن شد. فیلم هارون پس از 13 سال اولین فیلم از جنوب صحرا در آفریقا بود که در بخش مسابقه کن به نمایش درآمد.

جانی تو سال 2009 با فیلم «انتقام» در بخش مسابقه کن حضور داشت و اولیویه آسایاس هم پارسال با «کارلوس» به کن آمد.     

شصت​ و ​چهارمین دوره جشنواره فیلم کن 11 تا 22 مه (21 اردیبهشت تا اول خرداد) برگزار می‌شود.

ورایتی / 19 آوریل

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =