جدل در سرزمین های اشغالی بر سر فروش اف 35 به امارات

ایرنا نوشت:مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی روز جمعه از فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» آمریکا به امارات متحده عربی ابراز نگرانی کردند.

 به نقل از شبکه «i۲۴» رژیم صهیونیستی، مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی پیش تر برآورد کرده بودند که امارات متحده عربی ۲۵ تا ۳۰ جنگنده اف – ۳۵ از آمریکا خریداری کند؛ اما با اعلام واشنگتن مبنی بر فروش ۵۰ جنگنده اف – ۳۵ به ابوظبی، این موضوع باعث نگرانی آن‌ها شده است.

براساس این گزارش، آنچه که بیش از همه باعث نگرانی مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی است، تاریخ تولید و تحویل این جنگنده ها به امارات متحده عربی است؛ چراکه بیم آن وجود دارد که ابوظبی این جنگنده‌ها را در سال جاری دریافت کند و این درحالی است که طبق برآورد اولیه این مقام ها، انتظار می رفت که امارات در سال ۲۰۲۴ همچون سنگاپور و لهستان این جنگنده ها را دریافت کند.  

شبکه صهیونیستی i۲۴  در ادامه گزارش خود آورده است: ناظران این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر بهای عادی سازی روابط امارات به اسرائیل این بوده است، بهای عادی سازی روابط عربستان به ویژه رقیب آن قطر چه خواهد بود؟

دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده که روند تحویل ۵۰ فروند جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ به امارات در حال انجام است.

مقام های رژیم صهیونیستی پس از اعلام توافق عادی سازی روابط با امارات، با تحویل جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی به امارات مخالفت کرده بودند.

همچنین پیش از این روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داده بود: رژیم صهیونیستی به دنبال توافق با آمریکا در فروش جنگنده اف ۳۵ به امارات، با طرح درخواست جنگنده اف ۲۲ از دولت دونالد ترامپ به دنبال امتیازگیری از واشنگتن جهت حفظ برتری نظامی خود در منطقه است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =