اعمال محدودیت جدید  دراستان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : با هدف مهار بیماری کرونا محدودیتهای جدید از روز شنبه دراین استان اعمال می شود

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال :  اقبال عباسی  در برنامه تلویزیونی شب های بام ایران با موضوع تشریح محدودیت های کرونایی در استان با بیان اینکه وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع بیماری مطلوب نیست، اظهار کرد: متاسفانه در چند ماه اخیر آمار مبتلایان و موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا افزایش چشمگیر داشته است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسئولان وظیفه دارند از آینده یک تجزیه و تحلیل درست داشته باشند، افزود: طبق  پیش‌بینی‌ها اگر مداخله صورت نگیرد، با افزایش تعداد ابتلا و موارد مرگ و میر مواجه می‌شویم، بنابراین باید تصمیمات درست برای مدیریت بیماری کرونا اتخاذ و این تصمیمات برای مردم به درستی تبیین شود.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت بیماری کرونا نیازمند مشارکت و همراهی مردم در اجرای مصوبات مربوط به ستاد کرونا هستیم، امکان دارد برخی از مردم نسبت به این تصمیمات و مصوبات گلایه‌مندی داشته باشند، اما اجرای این مصوبات در این شرایط ضروری است.
عباسی تاکید کرد: اگر این بیماری در چند هفته آینده مهار نشود در ماه‌های آینده با بحران جدی مواجه می‌شویم، بنابراین باید با اعمال برخی از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از افزایش آمار مبتلایان به کرونا جلوگیری کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت استان در بیماری کرونا نگران‌کننده است، عنوان کرد: طبق آمارها از هر ۶ بیمار ورودی به بیمارستان یک نفر جان خود را از دست می‌دهد، همچنین از هر دو بیمار ورودی به آی سی یو یک نفر فوت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ناظر و مجری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها مشخص است، بیان کرد: مرجع رسیدگی به تخلفات اعم از دستگاه‌های اداری، دولتی و عمومی دستگاه قضایی و دستگاه اداری خواهد بود، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از روز شنبه ۱۰ آبان‌ماه اجرایی می‌شود.
عباسی افزود: مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی مردم نظیر مراکز امدادی، درمانی، اورژانس، مراکز امنیتی، اداری، خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تامین ارزاق و مایحتاج عمومی، داروخانه‌ها، مراکز عرضه موادغذایی، پروتئینی و لبنی شامل محدودیت و ممنوعیت نمی‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرستان‌های با وضعیت خاکستری و قرمز، تمامی گروه های شغلی به جز گروه یک تعطیل هستند.
وی با بیان اینکه دورکاری و کاهش ساعات کاری باتوجه به زیرساخت‌های موجود در دستور کار ادارات قرار بگیرد، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی یک سوم کارکنان خود را به دورکاری بفرستند، اگر زیرساخت دورکاری وجود ندارد می‌تواند شرایط
 را با مرخصی مدیریت کرد، پرسنل و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و در معرض ابتلا به کرونا هستند در اولویت دورکاری باشند.
عباسی با بیان اینکه  جلسه مشترک شورای اداری، مدیریت بحران، ستاد کرونا و شورای تامین برای بحث مهار ویروس کرونا برگزار شد، عنوان کرد: بنا بر ضرورت نیاز بود از اختیارات این شوراها و ستادها برای محدودیت و ممنوعیت استفاده شود، ارزیابی کم و کیف اجرای مصوبات باید روزانه توسط ناظران رصد شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان آغاز محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، برگزاری هرگونه مراسم تودیع، معارفه، همایش، گردهمایی خارج از پرسنل سازمانی ممنوع است و مدیران دیگر دستگاه‌ها نباید در برنامه دستگاه‌های دیگر شرکت کنند، اگر مدیری تخطی کند به تخلفات اداری معرفی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مدارس تعطیل هستند، یادآور شد: با تعطیلی مدارس فرهنگیان نیز نیازی به حضور در مدارس ندارند، همچنین برگزاری هرگونه آزمون حضوری نیز ممنوع است.
عباسی تاکید کرد: در شهرستان بروجن و شهرکرد وضعت بحرانی است، بنابراین محدودیت‌ها در این دو شهرستان به طور کامل اجرا می‌شود، در سایر شهرستان‌ها باید فراخور وضعیت محدودیت‌ها توسط فرمانداران اعمال شود، اگر بیماری کنترل نشود قطعا آینده به شدت بحرانی‌تر از امروز می‌شود، کمک‌های مومنانه و مواسات نیز برای گروه‌های آسیب‌پذیر پیگیری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =