۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
تجلیل از بازیگر ایرانی در ایتالیا

 جایزه ویژه یک عمر فعالیت سینمایی در بیست‌وششمین جشنواره «مد فیلم» ایتالیا به بابک کریمی اهدا خواهد شد. همزمان با این اتفاق فیلم «جنایت بی‌دقت» در بخش مسابقه این جشنواره با یازده فیلم دیگر رقابت می‌کند و کریمی به معرفی آخرین فیلمی که آماده نمایش دارد، خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متنی که برای بزرگداشت بابک کریمی در کاتالوگ جشنواره نوشته شده؛ آمده: «بابک کریمی پل ارتباطی میان فرهنگ مدیترانه است. پلی بر این دریای اتحاد بخش. او دوران کودکی خود را میان رم و تهران گذراند و با کارگردانان بزرگ معاصر، از پیتر گرینوی و جیانی آملیو گرفته تا مارکو بلووکیو و برادران تاویانی کار کرد. او با عباس کیارستمی، کارگردانی که پروژه‌هایش زندگی‌بخش، هیجان انگیز، متعالی و عمیق بود برای همه زمان‌ها، همکاری مشترک قابل توجهی داشت. وقتی از جلوی دوربین رد می‌شود، خود را به یک بازیگر بدیع و پرتحرک تبدیل می‌کند، توانایی عبور از سینمای هنری به کمدی عامه‌پسند و بهترین سریال‌های تلویزیونی را با انعطاف‌پذیری فراتر از حد معمول دارد. بابک در هر ژانری که کاوش می‌کند و در تمام داستان‌هایی که می‌گوید ، همیشه می‌داند چگونه سینمایی را نشان دهد که قادر به از بین بردن موانع و پاک کردن مسافت‌ها است،  بابک به طور مداوم خود را در خط تازه‌ای می‌اندازد زیرا تقابل و تعامل همیشگی برایش اهمیت دارد و این همان چیزی است که بشریت را طی قرن‌ها تکامل داده. با جایزه یک عمر دستاورد هنری، ما در نظر داریم به بازیگری که با کار خود، نماینده ریشه‌ها، خانه‌ها و دنیای همیشه میزبان مدیترانه است‌، ادای احترام کنیم.»

جشنواره مد فیلم رم از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ آبان برگذار خواهد شد و بابک کریمی برای دریافت این جایزه به ایتالیا رفته است. فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگاراسکندرفر از محصولات موسسه فرهنگی هنری «کارنامه» است. این فیلم که امروز و با افتتاح جشنواره توکیوفیلمکس در ژاپن روی پرده می‌رود، فردا در اختتامیه جشنواره ویناله  حضور دارد و پس از آن راهی ایتالیا خواهد شد. پخش بین‌المللی فیلم را نسرین میرشب از کمپانی دریم‌لب برعهده دارد.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =