۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
ابداع رباتی که به انسان خیره می‌شود

ایرنا نوشت: گروهی از محققان رباتی ساخته‌اند که به رغم نداشتن پوست و درحالی که به نظر یک جسم ترسناک و بدون روح به نظر می‌رسد، اما با حرکات ظریف سر و چشم به انسان خیره می‌زند؛ به نحوی که کاربر تصور می کند ربات دارای احساسات و عواطف است.

به گزارش پایگاه اینترنتی «گیزمودو»(gizmodo)، این ربات دارای یک تنه ثابت انسان نما است و یک پیراهن سفید مردانه بر تن دارد؛ ربات یاد شده که توسط گروهی از مهندسان بخش تحقیقات شرکت Disney و محققان رباتیک دانشگاه ایلینویز و موسسه فناوری کالیفرنیا ساخته شده است، از یک سر کاملا متحرک برخوردار است.

این ربات دارای چشمانی است که می ‌تواند به طرف مقابل زل بزند. برای ایجاد حس زل زدن به افراد، در چشم های این ربات‌ از لنز خاصی استفاده شده که حرکات چشم انسان ‌ها را ردگیری کرده و بر همین اساس به چشم اشخاص زل می ‌زند. این ربات همچنین با استفاده از حسگرهای خود حس و حال افراد اعم از شادمانی، غم و ترس و غیره را درک می‌ کند و نحوه زل زدن و تعامل حسی خود را بر همین اساس تنظیم می ‌کند.

برای حرکت دقیق و سریع چشم‌ های این ربات در پشت آنها از موتور ظریفی استفاده شده است. این موتور حرکت لایه لایه چشم ربات را تسهیل می‌ کند. این ربات قادر به پلک زدن، نگاه بریده بریده، مطالعه متون و غیره نیز هست.

این ربات می تواند همه کارهای مورد نظر محققان را انجام دهد. آنها برای این که ربات بیشتر شبیه به یک موجود زنده باشد، حرکاتی نیز برای تنفس، پلک زدن و حرکات سریع هر دو چشم آن طراحی کرده‌اند.

محققان در مقاله ای با عنوان Realistic and Interactive Robot Gaze رویکردی ابداعی خود را تشریح کرده اند.

۴۷۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =