هشدار عضو انجمن جراحان قلب ایران به مبتلایان به کرونا

ایرنا نوشت: عضو انجمن جراحان قلب ایران گفت:‌ ویروس کرونا روی قلب و عروق هم تاثیر داشته و باعث ایجاد لخته در رگ‌های بدن فرد مبتلا می‌شود.

حمید رضا تقی پور افزود: ویروس کرونا در قلب و عروق، سیستم انعقادی بدن را فعال کرده و باعث ایجاد لخته در رگ های بدن می شود.

وی اظهار داشت: اکنون هیچ دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد و سندرم کرونا علاوه بر اینکه بیشترین صدمه را روی سیستم تنفسی ریه ها می گذارد، قلب و عروق را نیز تحت تاثیر قرار داده و به بخش پمپاژ خون آسیب می‌رساند زیرا باعث بروز لخته‌های زیادی در خون می‌شود و در حرکت خون به سمت ریه‌ها دچار اختلال می‌کند و توانایی پردازش اکسیژن در خون را کاهش می‌دهد که گاهی اوقات می‌تواند کشنده نیز باشد.

عضو انجمن جراحان قلب ایران ادامه داد: ویروس تاج دار کرونا باعث تحریک و التهاب بدن می‌شود و این التهاب در مرحله بعد باعث آسیب رسیدن به قلب عروق شده و بدن را در معرض آسیب قلبی قرار می‌دهد که می تواند خطرناک باشد.

تقی پور با بیان اینکه هچ دارو و واکسنی برای غلبه با کرونا تاکنون وجود نداشته، تصریح کرد: با توجه به تغییر رفتارها و واکنش های ویروس کرونا، مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند از جمع های خانوادگی به شدت پرهیز کنند زیرا در این جمع ها کسی ماسک نمی زند و انتقال ویروس با یکدیگر بسیار بالا است.

این جراح قلب و عروق خاطرنشان کرد: افرادی که دچار تنگی نفس، سرفه و تب می شوند باید ابتلا به کرونا را در خود جدی بگیرند و به مراکز درمانی مراجعه کنند و برخی افراد نیز بدون علامت و بصورت خفیف دچار این بیماری می شوند که لازم است خود را قرنطینه کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته تقی پور، کرونا، سیستم های فوقانی، تحتانی، قلب و عروق، چشایی، بویایی و گوارش را درگیر می کند و تاکنون داروی خاصی برای مهار آن پیدا نشده، لازم است افراد استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت پیشگیری از این بیماری قرار دهند فقط با عزم ملی می توان مها این ویروس تاج دار را از بین برد.

این عضو انجمن جراحان قلب و عروق ایران تاکید کرد: از مردم می خواهیم با توجه به اینکه کشور در موج سوم کرونا قرار دارد و کادر درمانی نیز بسیار برای نجات جان بیماران زحمت می کشند، آسان ترین راه مقابله و مهار این بیماری که رعایت دستورالعمل های بهداشتی است را مورد توجه قرار دهند و به نسبت به آنها بی تفاوت نباشند.

بر اساس تازه ترین تحقیقات، بیش از ۱۴ درصد از بیمارانی که به دلیل عفونت کرونا در بیمارستان بستری می شوند به عوارض قلبی ناشی از این بیماری مبتلا می شوند. علاوه بر این حدود ۱۳ درصد از بیمارانی که به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری می شوند از پیش به وضعیت های قلبی و عروقی مبتلا بوده اند.

داده های این مطالعه نشان می دهد که حدود ۱۰ درصد از بیماران کرونایی که از پیش به مشکلات قلبی - عروقی مبتلا بودند یا افرادی که بعد از ابتلا به کرونا به مشکلات قلبی مبتلا شدند، جان خود را از دست دادند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی با افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدیدتر کووید۱۹ و نیز آسیب قلبی روبرو هستند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =