لایحه موافقتنامه​ای برای همکاری با یونسکو بهانه​ای شد برای باز شدن دوباره گلایه گذاری​ها به جشن نوروز.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد لایحه موافقتنامه بین ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) راجع به تأسیس مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی تحت نظارت یونسکو در دستور کار امروز مجلس بود.

فاطمه رهبر در غیاب ستار هدایت​خواه به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی به دفاع از این لایحه پرداخت و گفت که با این همکاری​ها می توان به ترویج فرهنگ بومی و ملی و اسلامی خود بپردازیم.

اما نورالله حیدری نماینده اردل در مخالفت با این لایحه یادآورشد که برخی با لوایحی از این دست به دنبال آنند که مقولاتی همچچون نوروز را به عنوان مقوله فرهنگی ناملموس مطرح کنند و ارزش​های ناب اسلام را کنار زده و معارف دینی را نادیده گرفته و باستان شناسی را ارج نهند.

وی با ابراز تاسف از اینکه کمیسیونفرهنگی با ریاست غلامعلی حدادعادل چنین لایحه​ای را تصویب کرده است، ادامه داد: این تفکر نباید از مجلس ترویج شود و دستاویزی برای تبلیغ این فرقه انحرافی شده و احکام نورانی اسلام مهجور بماند. از کمیسیون فرهنگی استدعا داشتم که این مساله را عمیقتر بررسی کنند.

این نماینده اصولگرا با تاکید بر اینکه نباید محمل قانونی برای این فرقه منحرف ایجاد کنیم، فریاد زد: «مرگ بر این فرقه منحرف»!

به گفته وی، امروز فراماسونری جدیدی در حال شکل گیری است که با بلندگوی اصولگرایی و اسلام گرایی جلو می​آید و باید مراقب عملکرد وی باشیم.

فاطمه رهبر در پاسخ به سخنان وی گفت: ای کاش مسائل سیاسی اخیر را در این مقوله وارد نمی​کردید. بویژه آنکه اغلب کشورهای همسایه و مسلمان منطقه و حتی فلسطین نیز متقاضی عضویت در این کنوانسیون هستند.

وی با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون امنیت​ملی نیز به تصویب رسیده است، ادامه داد: ما در قالب این لایحه می​توانیم فرهنگ ولایت مداری و اسلام دوستی را به عنوان میراث فرهنگی ناملموس به دیگران بشناسیم. البته ممکن است نوروز هم یکی از این موارد باشد اما ما بر آن همانقدر تاکید داریم که در اسلام مورد قبول است.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =