بازار فروش و کمبود سرمایه در گردش، مشکلات اصلی واحدهای  صنعتی نیمه فعال استان مرکزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نبود بازار فروش و کمبود سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان مرکزی عنوان کرد.

«طیب میرزایی » در گفتگو با خبرآنلاین مرکزی در خصوص اجرای طرح عارضه یابی واحدهای تولیدی و صنعتی با بیان مطلب فوق ادامه داد : این طرح از اوایل سال جاری در راستای حمایت اصولی و مستمر برای راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و نیمه فعال آغاز شده است. 
 وی به شناسایی ۲۹۸ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان اشاره کرد و گفت : با پیگیری‌های این شرکت و همکاری استانداری، سازمان صمت و برخی بانک‌های عامل تا کنون ۳۱ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان به چرخه کار بازگشته اند و تا پایان سال نیز بر اساس برنامه‌های حمایتی در دستور کار، شمار دیگری از این واحدها راه‌اندازی مجدد می‌شوند. 
میرزایی در بخش دیگری از این گفتگو کمبود زمین قابل واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از مشکلات شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۲۰۰ پرونده در خصوص زمین‌های واگذار شده بلااستفاده در حال بررسی است و تا کنون ۱۲ هکتار زمین که هیچ اقدامی در خصوص ساخت و ساز و راه‌اندازی واحد تولیدی در آن‌ها صورت نگرفته بود ، آزادسازی شده و پس از یک فرآیند اداری به متقاضیان مستعد سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.
وی با تاکید بر محدودیت زمین قابل واگذاری با کاربری صنعتی به متقاضیان ، به خصوص در اراک، ساوه و زرندیه افزود :به ۵۹ قرارداد همکاری با متقاضیان در عرصه‌های واگذار شده صنعتی که بلاتکلیف بودند و به‌ دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و نبود تجهیزات مورد نیاز امکان ساخت و فعالیت نداشتند ، فرصت دوباره داده شد و مابقی نیز فسخ قرارداد شدند. 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس قانون ، انتقال شبکه های خدماتی تا درب واحدهای تولیدی از وظایف اصلی دستگاه های مربوطه است ، اظهار کرد : در این راستا اقدامات مناسب و مورد انتظار انجام نشده و حتی این امکانات تا شهرکها و نواحی صنعتی نیزمنتقل نشده که مشکلاتی در واگذاری زمین به متقاضیان را در پی داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =