عزم سازمان نظام مهندسی ساختمان برای سازماندهی دفاتر طراحی مهندسی

مسئول واحد دفاتر مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: از تعداد ۵۱ پرونده ارسالی به سازمان ۴۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که پرونده ۲۰ دفتر آماده صدور مجوز فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ سید علی اکبر میرکریم زاده با بیان اینکه از۴۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته ۲۰ پرونده آماده ارسال به اداره کل راه و شهر سازی و صدور مجوز فعالیت است، اظهار کرد: از ۳۵ دفتر مهندسی طراحی در شهر یزد و شهرستان های ابرکوه، اردکان، میبد و مهریز نیز بازدید شده است.
وی با اشاره به اینکه برای تسریع در روند بررسی پرونده ها، سامانه صدور کارت به صورت الکترونیک با همکاری و مساعدت واحد انفورماتیک سازمان راه اندازی شده است، تاکید کرد: اطلاعات دفاتری که در سامانه خدمات مهندسی بارگذاری شده توسط اداره کل راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی نسب به صدور کارت از طریق همین سامانه اقدام می شود.
مسئول واحد دفاتر مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته در این واحد تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط واحد دفاتر مهندسی با مسئول دفاتر از طریق سامانه اتوماسیون اداری میروفایلر برقرار است و برای یکپارچه سازی مکاتبات دفاتر با سازمان، به زودی سربرگ واحد برای دفاتر طراحی ارسال و تمام مکاتبات از طریق سامانه انجام می گردد.
صدور دومین مجوز فعالیت شخص حقوقی                                       
مسئول واحد دفاتر مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیاست سازمان درخصوص دفاتر طراحی، بالابردن کیفیت ارائه خدمات به مردم است، گفت: تشکیل دفاتر شخص حقوقی کمک شایانی در تحقق این امر خواهد کرد.
 وی با بیان اینکه پرونده دومین دفتر شخص حقوقی مراحل نهایی خود را در اداره کل راه و شهرسازی طی می کند و به زودی مجوز آن صادر خواهد شد، افزود: از دفاتر با تعداد عضو کم دعوت می شود تا با تجمیع دفاتر و تشکیل دفاتر شخص حقوقی نسبت به ارائه خدمات مهندسی به پروژه های بزرگ اقدام نمایند.                                       
میرکریم زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی دفاتر زمان بر بودن پاراف نقشه های صنعتی است، تاکید کرد: برای رفع این موضوع با هماهنگی به عمل آمده با شرکت شهرک های صنعتی استان و واحد انفورماتیک سازمان به زودی سامانه اتوماسیون اداری برای پاراف الکترونیکی نقشه های صنعتی و نیز مکاتبات اداری فی ما بین راه اندازی می شود. 
وی عنوان کرد: امکان ارتباط سریع و راحت دفاتر با مسئول واحد در فضای مجازی ایجاد شده تا اطلاعیه ها و خبرهای مربوطه از این طریق در اختیار مسئولین دفاتر قرار گیرد و سوالات و ابهامات خود را مطرح و پیگیری کنند.
مسئول واحد دفاتر مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در پایان گفت: از دفاتر طراحی به دلیل مشکلاتی که در طول این مدت در بارگذاری فرم ها و نحوه تکمیل و ارائه آنها به وجود آمده پوزش می طلبیم و  امیداریم با مشارکت و همراهی دوجانبه با دفاتر طراحی بتوانیم خدمات مهندسی مطلوبی به  مردم استان ارائه کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =