کنایه خواننده پاپ به دزدهای عرصه موسیقی

امیر تاجیک، خواننده باسابقه پاپ معتقد است کاور کردن آثار دیگر هنرمندان، یک نوع دزدی در موسیقی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر تاجیک، خواننده باسابقه موسیقی پاپ ایران، که شب گذشته (یکشنبه ۱۱ آبان) مهمان برنامه «شب‌های هنر» تلویزیون بود، از کپی کردن آثار دیگر خوانندگان گلایه کرد و با کنایه‌ای سنگین، افرادی را که موسیقی دیگران را اصطلاحاً کاور می‌کنند، دزد خطاب کرد.

تاجیک درباره کاور کردن آثار هنرمندان دیگر کشورها در ایران، گفت: «خلق اثر در موسیقی یک فنی است که به درایت هنرمند باز می‌گردد زمانی که هنرمند آن درایت را نداشته باشد، به کاور کردن یک اثر دیگر می‌پردازد. کاور کردن هم یک زمینه به آهنگساز می‌دهد و آن هنرمند می‌تواند با تغییر دادن یکسری از نُت‌ها و تغییر فضای آن، یک اثری را بسازد.»

این خواننده پاپ درباره ماهیت اثر کاور شده توضیح داد: «آن اثر سریع‌تر ساخته می‌شود و ممکن است دیده هم شود ولی ماهیت اصلی و جوهره آن تو خالی است و از نظر من این کار دزدی در موسیقی است، متاسفانه در کشور ما، بین کار حرفه‌ای و کاور کردن تفاوتی وجود ندارد. چرا که نظارتی روی این ماجرا نداریم. در ظاهر این نظارت وجود دارد، اما در واقعیت نظارت محسوسی را در موسیقی نمی‌بینیم. این ضعف‌ها و تناقض‌ها است که باعث شده، موسیقی ما امروز به این‌جا برسد و موسیقی پاپ با این حجم از انتقاد مواجه شود.»

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    اگه همه درک امیرخان رو داشتن دیگه آهنگ مزخرف نداشتیم