مشکل بارسلونای کومان کجاست؟

بارسلونا در چهار بازی گذشته مقابل سویا، ختافه، رئال مادرید و آلاوز تنها دو امتیاز کسب کرده است.

علیرضا جوادی: بارسلونا شروع خوبی در لالیگا نداشته است و در شروع فصل شش امتیاز از رئال مادرید عقب است. آن‌ها در بازی رودررو مقابل رقیب‌شان نیز نتایج خوبی نگرفته‌اند. از طرف دیگر حواشی زیادی اطراف باشگاه بارسلونا به وجود آمده است؛ استعفای بارتومئو و هیات‌مدیره و ادامه مذاکرات با ستارگان قسمتی از مشکلاتی هستند که باشگاه بارسلونا روزها با آن روبه‌رو است. اما اصلی‌ترین مشکل آن‌ها به زمین مسابقه برمی‌گردد؛ جایی‌که تیم کومان از دوازده امتیاز تنها دو امتیاز به‌دست آورده است. برای فهمیدن دلیل این موضوع باید به تابستان گذشته نگاه کرد.

کومان در ابتدا خواستار خرید اریک گارسیا، واینالدوم و دیپای برای بارسلونا بود. بازیکنانی که قراردادشان در حال پایان یافتن بود و در تابستان پیش رو آزاد محسوب می‌شوند. به هر جهت این اتفاق به‌دلیل مشکلات مالی ناشی از کرونا رخ نداد و بارسلونا تنها موفق شد سرجینیو دست، دفاع راست آژاکس، را بخرد تا قدم کوچکی از پروژه بزرگ بازسازی بارسلونا را بردارد.

حضور ضعیف در بازار باعث شد تا کومان در خط حمله و هافبک دستش آن‌طور که باید باز نباشد و تنها گریزمان را به‌عنوان بازیکنی که می‌تواند در پست شماره نه به‌ میدان رود در اختیار داشته باشد. همچنین حاضر نبودن مهره‌ای با ویژگی‌های واینالدوم نقش پررنگ‌تری به بوسکتس داده است که در دو فصل گذشته عملکرد ضعیفی داشته است. در خط دفاع نیز اوضاع بارسلونا اصلاً مناسب نیست و در دو بازی گذشته این تیم مقابل یوونتوس و آلاوز، دی‌یونگ مجبور شده در پست دفاع وسط میدان برود و ترکیب بارسلونا از عمق خوبی در آن ناحیه برخوردار نیست.

البته تمام مشکلات بارسلونا به نداشتن ترکیب مناسب مربوط نمی‌شود؛ در بازی‌هایی که کومان هدایت بارسلونا را برعهده داشته داشته است، در صورت نیاز به زدن گل برتری یا تساوی،تعویض‌های او همیشه کار را برای بارسلونا سخت‌تر کرده است. استفاده کم از پیانیچ نیز یکی دیگر مشکلات بارسلونا است، بازیکنی که هر زمان به او فرصت رسیده است سطح خوبی نشان داده است، اما کومان در بازی‌های گذشته به او اعتماد نکرده است. بارسلونا بدون او به تیمی‌ قابل پیش‌بینی تبدیل می‌شود و زوج دی‌یونگ و بوسکتس-علی‌رغم عملکرد قابل قبول هافبک هلندی-نمی‌توانند به تیم آن‌طور که باید کمک کنند و در حملات تیم چندان نقشی ندارند.

بیشتر بخوانید: ادعای مارکا درباره مذاکرات PSG و نیمار

۲۵۵ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =