هریس نسبت به وقوع آشوب‌های خیابانی ابراز نگرانی کرد

ایرنا نوشت: «کامالا هریس» معاون جو بایدن نامزد دموکراتها در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به احتمال آشوب های خیابانی بعد از اعلام نتایج انتخابات هشدار داد و گفت: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

به گزارش "سی ان ان"، هریس روز سه شنبه و همزمان با برگزاری انتخابات، در فرودگاه دیترویت در جمع خبرنگاران افزود: به مردم آمریکا ایمان داشته باشید من کاملاً اعتقاد دارم که ما - به هر کسی که رای بدهیم - از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سئوال که پیام شما برای کسانی که ممکن است امشب دست به ناارامی بزنند چیست اظهار کرد: خطوط خاصی وجود دارد و مهم نیست به چه کسی رای دهید، مردم از آن خطوط عبور نمی کنند.  

گزارش ها حاکی است در حالی که هنوز چند ساعت تا پایان انتخابات رسمی آمریکا باقی مانده است، گردانندگان بسیاری از بانک‌ها و مراکز خرید، در هراس از آشوب‌های احتمالی پس از اعلام نتایج انتخابات، به اقدامات پیشگیرانه و حفاظ‌بندی فروشگاه‌ها و بانک‌های این کشور روی آورده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یورونیوز و رسانه های آمریکا، با فرارسیدن موعد انتخابات، بسیاری در آمریکا نگران ناآرامی های گسترده اجتماعی به دنبال اعلام نتایج آراء هستند این نگرانی‌ها به ویژه با توجه به سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ در کارزارهای انتخاباتی خود، از سوی طرفداران پروپاقرص مستاجر کاخ سفید بیشتر انتظار می‌رود.

ترامپ بارها در میتینگ‌های انتخاباتی اش با تاکید بر پیروزی حتمی خود مدعی شده بود در صورت پیروزی بایدن، حتما در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

بدین ترتیب در انتخابات کشوری که به اذعان مقام اول آن، متقلبانه ترین انتخابات آمریکاست، مردم در هراس و احساس ناامنی از شورش های متعاقب آن برای حفظ جان و اموال خود به حالت آماده باش درآمده اند.

هریس در بخش دیگری از سخنانش در مورد اهمیت ایالت میشیگان در انتخابات ۲۰۲۰ گفت که می خواهم به همه یادآوری کنم شعبات رای گیری در ساعت ۸ امشب بسته می شوند مسیر کاخ سفید و مسیر تعیین اینکه چه کسی رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده خواهد بود بدون هیچ گونه سوالی از طریق میشیگان عبور می کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =