آلودگی هوای موارد ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد/ گروه‌های آسیب پذیر در خانه بمانند

تسنیم نوشت : رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش مواد آلاینده در شهرهای خوزستان گفت: افزایش ذرات آلاینده در هوا باعث افزایش ابتلا به کرونا می‌شود. گروه‌های آسیب پذیر در منزل بمانند.

سید محمد علوی  گفت : ماهیت این کرونا با گذشت 9 ماه هنوز معلوم نبوده و هیچ سناریوی برای رفتار این ویروس در دسترس نیست.

وی افزود: با وجود تلاش‌های زیاد برای یافتن واکسن کرونا، هنوز هیچ واکسن مطمئنی برای آن یافت نشده و سازمان بهداشت جهانی هیچ کدام را تایید نکرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره پیچیدگی‌های کرونا؛ اظهار داشت: الگوی بیماری کرونا معلوم نیست و با اینکه در اوایل گفته می‌شد کرونا جوانان را مبتلا نمی‌کند، اکنون جوانان و نوجوانان نیز به کرونا مبتلا و بخشی از فوتی‌ها نیز از این گروه است.

وی با اشاره به اینکه کرونا فعلا جز زندگی جامعه جهانی است؛ ادامه داد: باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم و راهبرد شستن دست‌ها؛ حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را با دقت رعایت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: رعایت 2 متر فاصله از افراد، زدن ماسک از خانه تا خانه و شستن دست با صابون و استفاده صحیح از ماسک اگر رعایت شود، شیوع کرونا کاهش می‌یابد.

وی افزود: مردم با ضدعفونی سطوح می تواند زنجیره انتقال ویروس را قطع کند. وسایل عمومی مانند آسانسور و وسایل نقلیه نیاز به ضدعفونی و گندزدایی دارند.

این مقام مسئول به مساله ردیابی بیمار اشاره و گفت: این ردیابی بیمار در شناسایی افراد بیمار و کسانی که با بیمار مرتبط هستند، خیلی موثر است.

علوی اظهار داشت: متاسفانه با وجود جهش ویروس و قدرت بالای بیماری زایی آن، متاسفانه افزایش تجمعات بویژه خانگی را شاهد هستیم و این کنترل کرونا را دشوار می‌کند.

وی گفت: افراد با سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای باید بیش از بقیه افراد مراقبت کنند زیرا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این افراد بیش از بقیه گروه‌ها است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بخش عمده‌ای از افرادی که در اثر کرونا فوت می‌کنند(82 درصد) دارای بیمار زمینه‌ای هستند.

علوی تأکید کرد: گندزدایی سطوح مشترک مثل کیبورد، موبایل، دستگیره وسایل نقلیه عمومی و دکمه آسانسور به دلیل برخورد دست‌های آلوده ضروری و الزامی است.

وی به مساله آلودگی روزهای اخیر هوای اهواز اشاره و گفت: آلودگی هوا باعث تشدید ابتلا به کرونا می‌شود. به طوری که با افزایش آلایندگی در هوا، هفته بعد شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =