رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از نمادهای اصلی و برجسته در رشد و کمال و سلامت و مطلوبیت یک نظام این است که رضایت شهروندانش را بتواند تأمین کند و در حل و فیصله مشکلات و دعاوی آن‌ها پاسخگو و کوشا باشد.

 

 

به گزارش ایسنا:

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در اولین کارگاه آموزشی کاربران سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه در هر جامعه‌ افراد، گروه‌ها و دست‌اندرکارانی حکومتی هستند که حقوق مردم و شهروندان را محدود کنند اظهارکرد: شاخص مطلوب بودن هر حکومت و دولتی این است که فرآیندها را خوب تعریف و اجرا کند تا در این رفت و برگشت رضایت شهروندانش را تحصیل و از تضییع حقوق‌شان جلوگیری شود.

پورمحمدی با اشاره به قانون ارتقای سلامت نظام اداری خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون که روزهای پایانی بررسی و تصویبش را در مجمع تشخیص طی می‌کند، شاخص سلامت دستگاه‌ها معلوم خواهد شد و سازمان بازرسی کل کشور بر اساس وظیفه و بر طبق شاخص‌هایی که در قانون ارتقای سلامت نظام اداری مشخص می‌شود، دستگاه‌ها را کنترل می‌کند که آیا این شاخص‌ها را رعایت می‌کنند یا نه؟

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: فعالیت سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات آغاز شده است و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک سازمان مرجع، نظارت سیستمی و فرآیند اقدامات دستگاه‌ها را در این سامانه تعقیب خواهد کرد.

وی با تصریح به این‌ که سامانه ملی رسیدگی به شکایات کمک می‌کند تا پاسخگوی خواسته‌های مردمی باشیم، گفت: قرار نیست هر آنچه را که مراجعه کنندگان به این سامانه اعلام می‌کنند صحیح بدانیم باید با تحلیل رفتار دستگاه‌ها، بتوان داوری قانع‌کننده‌ای برای شهروندان داشته باشیم.

پورمحمدی در ادامه با بیان این مطلب که فرهنگ پاسخگویی در کشور ضعیف و کند است گفت: فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و اعلامات از طریق سامانه، قابل رهگیری و شفاف است و خود سیستم به ما کمک می‌کند تا عملیات به سرعت انجام شود. در واقع هنر این سیستم انجام عملیات در اتاق شیشه‌ای است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از عدم پاسخگویی و ایجاد نارضایتی به خاطر بی‌احترامی یا بی توجهی نیست بلکه عامل اصلی آن ناشی از نبود بسترهای مناسب و عدم آگاهی می‌باشد. این عوامل سبب می‌شود کارها کند پیش برود.

پورمحمدی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما، نظارت و بازرسی از نحوه پیگیری‌های سامانه ملی رسیدگی به شکایات است و سازمان بازرسی نقاط قوت و ضعف این اقدامات را با در نظر گرفتن شرایط اعلام خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: بنای ما این است که با زبان صدق و راستی با افکار عمومی صحبت کنیم چون این در نهایت اعتماد عمومی را جلب می‌کند.

 42

 

 

کد خبر 145174

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • atila IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    0 0
    بله در هر دولتي هستند كه نقش مردم وقدرت مردم را محدود ميكنند ولي نه چنين كه كمرمردم رابشكنن ومردم برايشان مهم نباشد اگه مي تونيد رسيدگي وكنترل كنيد وگرنه بيخود شعار نديد وبيش از اين اين مردم باغيرت را زجر ندهيد.خواهشن نظرم را بگذاريد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین