حق تعیین سرنوشت، حقی است الهی، طبیعی و عرفی که قوانین بین المللی نیز بر آن تاکید دارند.

قیام های مردمی جهان عرب که از تونس آغاز شد و شتابان جهان عرب را در بر گرفت، با توجه به این حق تعیین سرنوشت و اعتراض علیه حکومت های خودکامه عربی است که بی نظرخواهی از ملت خود و با مدیریت و حمایت قدرت های استکباری فرا منطقه ای، حاکمیت و حکومت در کشورهای عربی را بر عهده گرفته اند و با به کارگیری قوه قهریه به شدیدترین و گسترده ترین شکل خود، عمر امارت جائرانه و طاغوتی خود را درازا بخشیده اند. ملل عرب از این طول ستم ستمکاران حاصلی نداشته اند جز، فقر، حقارت، بیسوادی، سرخوردگی، ستم، خفقان و بسیاری دیگر که گزارش سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد در آغاز هزاره سوم میلادی بر آن تاکید دارد. حال آنکه جهان عرب از ثروت عظیم مادی ( انرژی و معادن ) و ثروت معنوی (پیشینه تاریخی و فرهنگ و تمدن اسلامی) برخوردار است. جریان استکباری و صهیونیستی با تعریف رژیم صهیونیست در قلب جهان اسلام ناامنی پیوسته را در آن ایجاد کرد و با همکاری حکومت های فاسد و دیکتاتور منطقه این ناامنی را نهادینه ساخت و از پس این ناامنی ثروت بیکران اسلامی را به تاراج می برد و ملل عرب منطقه را در نهایت تنگدستی و فقر قرار داده و عملاً این امیران مردم ناخواسته با عقد قراردادهای ضد مردمی کشورهای منطقه را وابسته به صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی ساخته و استقلال و تمامیت ارضی آنها را به مخاطره انداخته اند تا جائیکه حتی نقشه تجزیه شده کشورهای منطقه را نیز منتشر ساخته اند. اینک این مردم برخاسته اند تا آنچه بدی است یعنی حکومت های فاسد را برچینند.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان ضمن حمایت کامل از قیام های مردمی جهان عرب اعلام می دارد :

1- ملل عرب و مسلمان همانند همه ملل دیگر در انتخاب نوع حکومت و شخص حاکم آزاداند و می بایست به خواسته های قانونی آنها که قوانین بین المللی نیز بر آن صراحت دارد، احترام گذاشت.

2- استفاده از قوه قهریه، در سرکوب اراده فراگیر مردمی برای کسب حقوق حقه خود، توسط حکام جائر محکوم است و آن گونه که تاریخ نشان داده سرانجام این اراده مردمی و استقامتشان است که پیروز است.

3- انتظار جامعه جهانی از سازمان های بین المللی و دولت های مدعی حقوق بشر و دموکراسی، نقش آفرینی موثر در راستای مطلوبیت مردمی این قیام ها است، ولی در این مدعیان جهانی نه تنها اراده ای واقعی در حمایت از این مردم ستمدیده که خروج از ستم را اراده کرده اند، دیده نمی شود، بلکه آنها صحنه را به گونه ای مدیریت می کنند.  تا این قیام ها میوه های نارسی گردند و به کمال نرسیده بر زمین افتند. بی تردید افکار عمومی و تاریخ داوران صالحی هستند و آنها باید پاسخگو باشند

4- انجمن روزنامه نگاران مسلمان با توجه به وعده نصرتی که خدای متعال به مردم در پیگیری مستمر و توأم با استقامت داده است، مردم این کشورها را به این وعده ی حق الهی توجه داده و آنان را به استفاده از این فرصت تاریخی در تعیین سرنوشت خویش و رهایی از ستم حکام وابسته به آمریکا و جریان صهیونیستی فرا می خواند و مصرانه می خواهد اجازه ندهند سختی های راه و شدت عمل دشمن و حیله های اعوان و انصارش در اراده ی حق آنها خللی ایجاد کنند.

5- سکوت جامعه جهانی خاصه افکار عمومی در برابر جنایات حکام دیکتاتور علیه مردم در این قیام ها و عدم حمایت از مطالبات مردمی در جهان عرب جای شگفتی دارد و انتظار آن است که افکار عمومی جهانی فعالانه تر در این عرصه حضور پیدا کنند و این مردم را در قیامشان یاری رسانند.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =