روحانی: دولت بعدی آمریکا تسلیم ما می‌شود /در مقابل تحریم مقاومیم

رئیس‌جمهور گفت: پروژه‌ای که در آن بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین‌سازی و به مناطق مرکزی منتقل می‌شود، در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم سی و یکمین هفته از پویش «الف ب ایران» که به افتتاح های مهم ملی در حوزه های مختلف اختصاص دارد با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» آغاز شد.

در این مراسم که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار می‌شود، نخستین فاز از طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور کشور به بهره برداری می‌رسد.

در این طرح که با سرمایه‌گذاری ۱۶۳۰۰ میلیارد تومانی انجام شد، با اجرای ۳۰۳ کیلومتر تونل و ایستگاه های پمپاژ متعدد و تاسیسات برقی مورد نیاز حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب به استان کرمان و منطقه سیرجان می‌رسد و بخشی از آن هم در هرمزگان به مصارف شرب و صنعت خواهد رسید، همچنین در این طرح برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

شیرین‌سازی ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در تاریخ ایران بی‌سابقه است

بر همین اساس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری، اظهار کرد: با توضیحاتی که وزیر نیرو دادند یک چنین پروژه‌ای در صورتی می‌تواند عملیاتی و به صرفه باشد که یک صنعت مهم در این مناطق داشته باشیم بنابراین مصرف چنین آبی در ابتدا باید مصرف صنعت باشد، البته در حاشیه آن می‌توان مصرف دیگری نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: پروژه‌ای به این بزرگی که در آن بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین سازی و به مناطق مرکزی منتقل می‌شود، در تاریخ ایران بی‌سابقه است و برای اولین بار است که چنین کاری انجام می‌شود.

*{ با دستور برای بهره برداری از فاز اول سایت شیرین ساز طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی}: جا دارد که به مردم استان هرمزگان، بندر عباس و بندر خمیر تبریک بگوئیم. اینکه نیمی از آب مورد نیاز مردم از طریق آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود خبر بسیار خوبی است. این به معنای تامین آب مورد نیاز مردم از منابع پایدار است. هرسال که بارش‌ها کم بود این مسئله برای ما مطرح بود که سدهای استان آب ندارد و چگونه آب مورد نیاز در تابستان تامین شود اما این طرح منابع آب پایدار را برای مردم تامین می‌کند.

*{ضمن دستور برای افتتاح طرح تامین برق و انرژی ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن تعادلی و ضربه گیر و آبرسانی بندر خمیر}: این پروژه آنقدر عظیم و بزرگ است که توصیف آن نیز سخت است. یادم هست در روزهای آغازین که این طرح مطرح شد خیلی‌ها آن را امکان پذیر نمی‌دانستند اما صنایع معدنی ما بانی این طرح عظیم بودند و نه تنها در این خصوص بلکه در حوزه آب، راه و راه‌آهن و بسیاری از پروژه‌های عظیم به میدان آمدند و طرح دیگری نیز در این حوزه در دستور کار است.

* برای ما جای خوشحالی دارد که در شش ماه اول سال، صنایع معدنی، آلومینیوم، فولاد و مس دارای رشد قابل ملاحظه بوده و در واقع این بخش از صنعت جهش تولید را به خوبی اجرا کرده و توانسته به نتیجه برساند.

* امروز توانستیم یکی از طرح های بسیار بزرگ و برای عده ای غیرقابل باور را افتتاح کنیم. البته امسال پروژه های بسیار مهمی را تا پایان سال و اوایل سال آینده افتتاح خواهیم کرد. پروژه ای که امروز افتتاح شد یک پروژه باورنکردنی بود که در دولت تدبیر و امید اجرایی شد.

* خط انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران، خط انتقال امید است. با این خط لوله انتقال، آب تنها به فلات ایران نمی‌رسد بلکه امید به آنجا می رسد. تمام کشاورزان، صنعت گران و مردم به داشتن یک آب پایدار امیدوار می شوند.

* طرح های بزرگی را تاکنون افتتاح کرده ایم و طرح های مهمی در آینده افتتاح می شود که یکی از مهمترین آنها احیای دریاچه ارومیه است. همچنین پروژه عظیمی که نفت را از گوره به جاسک انتقال خواهیم داد و اوایل سال آینده افتتاح می شود.

* این پروژه به کوری چشم آنهایی است که فکر می کردند با تحریم ملت ایران و با فشار بر ما می‌توانند ملت ایران و یا طرح‌های توسعه ای این ملت عظیم را متوقف کنند اما ما با وجود فشار و تحریم و اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده است، توانستیم این قدم های بسیار بزرگ را برداریم. این هفته سی و یکمین هفته ای بود که ما در سال ۹۹، طرح های بزرگی را افتتاح می کنیم. این طرح ها برای ملت ایران، مدیران، مهندسان و کارگران است.

* طراحی و اجرای این طرح و تأمین مالی آن همه از داخل کشور بوده و شرکت های خصوصی و صندوق توسعه برای اجرایی شدن این طرح ها، به میدان آمدند و این پروژه عظیم به ثمر نشست. امیدواریم بقیه فازهای این طرح عظیم نیز به همین شکل ادامه پیدا کند.

* طول طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بیش از ۸۰۰ کیلومتر است که امروز فاز اول آن به طول ۳۰۰ کیلومتر افتتاح شد و این مسیر تا مس سرچشمه و یزد ادامه پیدا می کند و می تواند صنایع ما را متحول کند.

* صدها چاهی که آب صنایع را تا به امروز تأمین می کردند از این به بعد برای مصارف دیگری استفاده می شوند و یا اینکه آنهایی که ضرورت ندارند، بسته می شوند. پس این طرح علاوه بر اینکه صنعت ما را متحول و به مردم امید می دهد، سلامت محیط زیست را نیز تضمین می‌کند.

*این طرح کاملاً محیط زیستی است و به صورت حساب شده اجرا می شود. ما در چند کیلومتری دریا آب را برداشت می کنیم و پساب را در چند کیلومتری وسط دریا بر می گردانیم که برای آبزیان مضر نباشد. این طرح در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا شده است.

*آب موجب حیات است و از این طریق در کنار تأمین آب مورد نیاز صنعت، آب مصرفی مردم نیز تأمین می شود. در برخی مناطق کشور چاره ای جز شیرین کردن آب دریا نداریم و همانطور که گفتیم در آینده ای نزدیک ۵۰ درصد آب مورد نیاز مردم بندرعباس از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین می شود.

* در سال ۹۲ تنها ۱۸ آب شیرین کن داشتیم و امروز ۷۲ دستگاه آب شیرین کن داریم که تحولی عظیم در این ۷ سال را نشان می دهد. ۹ ماه دیگر از عمر دولت باقی مانده و ما با تلاش و کوشش مانند روز اول پیش خواهیم رفت. من هیچ تردیدی در موفقیت دولت و ملت برای آبادانی ایران ندارم.

* ۹ ماه دیگر از عمر دولت باقیست و ما با همان امید و تلاش روز اول، فعالیت می‌کنیم و هیچ تردیدی در موفقیت دولت و ملت برای آبادانی کشور ندارم.

* در این سه سال روزهای سختی بر دولت و ملت ایران وارد شد که نظیر آن در تاریخ کشورمان وجود ندارد، همیشه تحریم وجود داشته است ولی جنگ اقتصادی آن هم در شرایط کرونا این گونه نبوده است. آن آقایی که در کاخ سفید بود ، در دوران کرونا بی رحمانه تحریم و جنگ را تشدید کرد. آنها به هیچ اصول انسانی ، حقوق بشری و قوانین بین المللی پایبند نبودند ولی مطمئنم این ملت ماست که در نهایت پیروز می‌شود.

* نتیجه انتخابات آمریکا امشب یا فردا مشخص می‌شود و اینکه دولت دست هر کسی باشد مهم نیست؛ زیرا دولت آنها در برابر ملت ما تسلیم می‌شود. آنها راهی ندارند که در برابر صبر و مقاومت ملت ما، فشار افکار عمومی و قوانین و مقررات بین المللی تسلیم شوند. ملت ما در برابر کرونا، تحریم‌ها و سختی مقاومت و ایستادگی کرد. افتتاح همین پروژه‌های امروز نشان روشنی است که ملت ما مقاومت کرده و کمر خم نمی‌کند و ما در نهایت پیروز می‌شویم.

*  بی تردید ما می‌توانیم در برابر دشمنان موفق شویم و آنها را وادار کنیم قانون و مقررات و پیمان را اجرا کنند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451786

برچسب‌ها