۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۱

واحدمرکزی خبر: پایگاه اینترنتی سما سوریه، امروز در مقاله ای با افشای ارتباطات غسان عبود مالک تلویزیون اورینت با مخالفان نظامی سیاسی سوریه، از این شبکه تلویزیونی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی آمریکا در جنگ روانی علیه سوریه یاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، به نقل از این پایگاه اینترنتی ، پس از اینکه مدیریت شهرک رسانه ای دبی، پخش برنامه های تلویزیون اورینت را متوقف کرد، غسان عبود با توافق با عبدالحلیم خدام، مقر این تلویزیون را به قاهره منتقل کرد. سما در ادامه نوشت ، هم اکنون اورینت به منبری برای اجرای برنامه های رژیم صهیونیستی به منظور گسترش هرج و مرج در سوریه تبدیل شده است و دیدگاه های عبد الحلیم خدام و همدستانش را که پس از کوتاه شدن دستانشان از دزدی و سرقت ، سوریه را ترک کردند و به خارج رفتند، پخش می کند.

به نوشته این پایگاه اینترنتی ، سیاستهای جنجال برانگیز این شبکه وهمچنین پخش اخبار غیرموثق و نادرست علیه سوریه، مدیریت شهرک رسانه ای دبی را وادار ساخت تا این شبکه تلویزیونی را تعطیل کند.

سما سوریه همچنین موافقت غسان عبود بازرگان سوری مقیم دبی ، برای اعطای وام به روزنامه القدس العربی را که خود از رسانه های عرب زبان علیه سوریه است، دلیلی دیگر براین دانست که عبود هم به جمع توطئه گران علیه نظام سیاسی سوریه پیوسته است.

به نوشته این پایگاه خبری ، بسیج امکانات تلویزیون اورینت برای پوشش رودیداهای 15 مارس گذشته در سوریه بسیار سئوال برانگیز بود.

در آن روز مخالفان نتوانستند در بازار الحریقه دمشق تظاهرات کنند، چون کسبه این بازار، مخالفان را از بازار بیرون کردند و اصلا تظاهراتی شکل نگرفت . به نوشته سما به نظر می رسد یکی از وظایف تلویزیون اورینت، تحریک مردم برای شرکت در تظاهرات 15 مارس دمشق بود که با شکست مواجه شد. این پایگاه اینترنتی در پایان یادآور شد، تلویزیون اورینت هم در زمره رسانه هائی از جمله العربیه قرار می گیرد که امکانات تبلیغاتی خود را در خدمت اهداف صهیونیستها قرارداده و در مقابل پول به وطن فروشی تن داده است. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =