ظریف در کوبا؛دیدارها و گفتگوهای وزیر خارجه کشورمان در هاوانا/عکس

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که به آمریکای لاتین سفر کرده است پس از ونزوئلا روز گذشته وارد کوب شد و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای دیداری رسمی در کوبا به سر می برد با برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا دیدار و گفتگو کرد.
دو طرف در این ملاقات زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی اقتصادی و همکاریهای بین المللی را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.
 
حمایت دو کشور از آرمان فلسطین، همکاریهای دو طرف در حوزه های انرژی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین هماهنگی دو کشور در مباحث مرتبط با آمریکای لاتین و خاورمیانه از جمله موضوعات مورد گفتگوی وزرای امور خارجه دو کشور بود.

 

همچنین در دیدار  دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با آقای ریکاردو کابریساس معاون اول نخست وزیر کوبا دو طرف روابط خوب سیاسی و همکاری و هماهنگی دو کشور در مجامع بین‌المللی را ستودند و بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی٫انرژی و تجاری میان دو کشور تاکید کردند همچنین استفاده از تجربیات یکدیگر در حوزه‌های پزشکی٫ نانو تکنولوژی٫ علمی ٫دارویی و انرژی مورد توافق قرار گرفت .


دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات کوبایی به شکل ویدئو کنفرانسی با آقای میگل دیاز کانل رییس جمهور کوبا  نیز گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این گفتگو رئیس جمهور کوبا بر مواضع کشورش در ضدیت با تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه ملت ایران و همچنین حق ایران در بهره‌برداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای تأکید کرد.

دکتر ظریف نیز از با تشکر از حمایت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دعوت جناب آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان از ایشان برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران را تجدید کرد.

در این گفتگوی ویدئو کنفرانسی همچنین  روابط خوب سیاسی میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و به ظرفیت های موجود برای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و کوبا اشاره شد و دو طرف آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید واکسن و از جمله واکسن ویروس کرونا اعلام کردند.

موضوع انرژی و همکاریهای نفتی میان دو کشور نیز از دیگر موضوعات مورد مذاکره دکتر ظریف با رییس جمهور کوبا آقای میگل دیاز کانل بود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =