۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
ونکوور بهترین شهر دنیا

.

شهر ونکوور کانادا هرساله در لیست بهترین شهرهای کانادا دیده می شود. این شهر به عنوان دوست داشتنی ترین شهر آمریکای شمالی در رتبه اول قرار دارد. چه ویژگی های باعث شده است تا ونکوور در این لیست قرار بگیرد؟

این رده بندی ها، بر اساس آمارها و گزارشات موسسات معتبر بدست می آید. به عنوان مثال سالانه گزارشی در "نشریه اکونومیست" منتشر می شود که شهرهای جهان بر اساس شاخص "زیست پذیری" رتبه بندی شده اند. برای این منظور، نشریه اکونومیست ۱۴۰ شهر را بر اساس ۳۰ شاخص کیفی و کمی در ۵ رده  ثبات، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت ها، رتبه بندی می کند و یا هر ساله موسسه "مرکر"  که یکی از بزرگترین موسسات مشاوره و تحقیقات در جهان شاخص‌های کیفیت زندگی را با مرور بر بهترین‌ها و البته لیست کردن شهرها بر اساس رتبه‌بندی که با در نظر گرفتن شاخص‌ها محاسبه شده است، ‌منتشر می‌کند. شاخص‌هایی که به عنوان میزان کیفیت زندگی در شهرهای مختلف دنیا ملاک قرار گرفته‌اند به این ترتیب هستند:

  • وضعیت اجتماعی و اقتصادی
  • وضعیت اجتماعی، ‌ فرهنگی
  • خدمات پزشکی و بهداشتی
  • تحصیل و آموزش
  • خدمات حمل و نقل عمومی
  • مراکز تفریحی
  • کالاهای مصرفی
  • مسکن
  • طبیعت

ونکوور کانادا

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای جهان است. همچنین به لطف ترکیبی متعادل از ویژگی های مدرن شهری و محیط طبیعی، جزو یکی از قابل زندگی ترین شهر ها محسوب می شود. این شهر به عنوان دروازه ای برای ورود به فضای باز بزرگ کانادا است.

طبیعت زیبای ونکوور

شهر ونکوور زیباترین شهر کاناداست. با مناظر کوهستانی در شمال، اقیانوس آرام در غرب و پارک بزرگ و زیبای استنلی درست در مرکز شهر، چشم انداز فوق العاده ای را رقم می زند. خط ساحلی این شهر، مناظر شکفت انگیز و سواحل زیبا را به نمایش می گذارد و کوهستان ها برای مسیرهای پیاده روی و ورزش های برفی مناسب هستند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35468043/image_f900889ffe65d1e288eee3c10c2c252c23306d03.jpg

آب و هوای ونکوور

تابستان ها معمولا خشک و به ندرت به صورت ناخوشایند گرم است و زمستان ها معتدل. البته در بیشتر روزهای اواخر پاییز و کل زمستان، بارانی است. وجه مثبت هوای بارانی در زمستان ونکوور این است که وقتی در شهر باران می بارد، در کوه های مجاور برف می بارد و امکان شروع ورزش های مفرح زمستانی را فراهم می کند.

ونکوور یکی از خشک ترین شهرهای کانادا در فصل تابستان است و به همین دلیل ساکنان این کلان شهر از بارش باران در طول زمستان استقبال زیادی می کنند.

فرهنگ ونکوور

ونکوور یکی از متنوع ترین شهرهای کاناداست. مردم با اصالت انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی و آلمانی از نظر تاریخی بزرگترین گروه های قومی در این شهر بودند. با این حال، در طول ۳۰ سال گذشته، مهاجرت به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این شهر را از نظر قومی و زبانی متنوع تر کرده است و تقریبا ۳۰ درصد از ساکنان این شهر از نژاد آسیایی هستند. شهر ونکوور هرسال میزبان یکی از بزرگترین گردهمایی همجنسگرایان است و استان بریتیش کلمبیا، پس از انتاریو، دومین استان کانادا بود که ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرد.

فرهنگ غذایی این شهر متاثر از مهاجرانی از سراسر دنیا است به همین علت می توان غذاهای مختلفی را در ونکوور مشاهده کرد که مربوط به فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف دنیا است.   ونکوور شهری بندری است و در شهرهای بندری مصرف ماهی یکی از عادات مهم غذایی است. فرهنگ غذایی ونکوور نیز به گونه ای است که در بسیاری از غذاهای محلی، از انواع ماهی در طبخ غذا استفاده می‌شود. علاوه بر این در فرهنگ غذایی ونکوور گوشت قرمز و غلات به وفور یافت می‌شود.

http://file.tesmino.ir/reportage/35468043/image_605baf15b922f26116bf7b25e2b9445a79bfa630.jpg

مرکز و حومه شهر ونکوور

مرکز شهر ونکوور از سه طرف با آب احاطه شده است. فضای مرکز شهر در یک ناحیه کوچک گنجانده شده که توسط ساختمان های مسکونی و اداری بلند احاطه شده است در مرکز شهر پارک معروف استنلی یکی از بزرگترین پارکهای شهری در آمریکای شمالی و بیش از ۱۰۰۰ هکتار  است، قرار دارد. در مرکز شهر با یک پیاده روی کوتاه به همه چیز دسترسی دارید.

حدود ۲.۵ میلیون نفر در کلان شهر ونکوور زندگی می کنند که  این رقم  شامل شهر ونکوور (۶۰۰، ۰۰۰)، همراه با مناطق شهری همجوار است. عمده ترین این شهرها عبارتند از: سوری، برنابی، ریچموند، کوکیتلام، لنگلی، دلتا، نورث ونکوور (ونکوور شمالی)، نیو وستمینستر و وست ونکوور (ونکوور غربی).

حمل ونقل ونکوور

حمل و نقل عمومی در ونکوور بسیار عالی است. ترنس لینک (TransLink) اصلی ترین اپراتور حمل و نقل در ونکوور است که شبکه ای از اتوبوس ها، قطارهای سریع السیر (SkyTrain)، تاکسی ها و کشتی های دریای (SeaBus) را اداره می کند. هزینه تاکسی در این شهر با تاکسی متر محاسبه می شود.

ونکوور با شبکه ای از خطوط دوچرخه سواری اختصاصی و مسیرهای دوچرخه از دوچرخه سواری حمایت میکند. در ونکوور دوچرخه سواری در پیاده روها مجاز نیست و باید حتما از مسیرهای مخصوص این کار استفاده کرد. طبق قانون، دوچرخه سواران باید کلاه ایمنی و زنگ دوچرخه داشته باشند.

جاذبه های توریستی و تفریحی ونکوور

جنگل‌داری بزرگترین صنعت ونکوور محسوب می‌شود، این شهر به دلیل طبیعت منحصر بفردش مشهور شده‌ است. صنعت گردشگری ونکوور به عنوان دومین صنعت پر رونق این شهر شناخته می‌شود و از سراسر جهان تورهای ونکوور به مقصد این شهر رویایی برگزار می‌شوند. ونکوور شهری است که از فضای باز و طبیعتی بکری برخوردار است. با وجود پارک های متعدد و هوای ‌معتدل در طول سال، ونکوور یک مقصد تفریحی و دیدنی فوق العاده محسوب می‌شود. استنلی پارک (Stanley Park)، Canada Place، کوه گرووس (Grouse )، گاوس تاون (Gastown)، پا معلق کاپیلانو (Capilano)، محله چینی ها (China Town)، پارک ملکه الیزابت، خلیج انگلیسی (English Bay)، جزیره گرنویل (Granville Island) و بسیاری مراکز دیدنی و تفریحی دیگر، از جاذبه های گردشگری این شهر است.

هزینه های زندگی در ونکوور

از آنجایی که این شهر به عنوان شهر بندری شناخته می شود، هر ساله سیل عظیمی از کالاهای تجاری از این طریق مبادله و تجارت می شود. شهر ونکوور نیز به عنوان شهری گران در کانادا شناخته می شود، خصوصاً هزینه های مسکن در این شهر بسیار بالاست.

در ادامه به چند تکته در مورد شهر ونکوور توجه کنید:

-در ونکوور به ندرت برف می بارد.

-آسیایی ها بیش از ۳۰ درصد از جمعیت ساکن در ونکوور را تشکیل می دهند و بهترین سوشی ها در خارج از منطقه آسیا (مرکز اصلی این غذا) در ونکوور یافت می شود.

-ونکوور یکی از کمترین میزان چاقی در آمریکای شمالی را دارد. زندگی در ونکوور یک زندگی سالم است و مردم آن یک وسواس خاصی در خوب غذا خوردن و تناسب اندام دارند.

-تعداد کمی از افراد در ونکوور سیگار می کشند. آیین نامه های اخیر، سیگار کشیدن در بارها، رستوران ها و اکثر پارک ها را غیرقانونی می داند.

اگر قصد سفر به کانادا را دارید و یا برای مهاجرت به کانادا می خواهید اقدام کنید، جهت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در دفتر وکالت اپلو در ارتباط باشید:

وب سایت دفتر وکالت اپلو https://aplolaw.com

آدرس ایران: تهران، خیابان نیاوران، خیابان مقدسی (مژده)، پلاک ۶۴، طبقه سوم، واحد ۸
آدرس کانادا: تورنتو، خیابان یانگ، پلاک ۳۰۸۰، واحد ۶۰۶۰

تلفن : ۲۲۷۰۲۵۹۷ - ۲۲۷۰۲۷۵۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452470