۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کدام رهبران عرب به بایدن تبریک گفتند

ایرنا نوشت: شماری از رهبران عرب به استثنای متحدان اصلی دونالد ترامپ، پیروزی جو بایدن و انتخاب آن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

رسانه‌های عربی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با تبریک به بایدن و کاملا هریس معاون رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: ما به دنبال همکاری و تحکیم بیشتر دوستی بین دو کشور هستیم.

رییس جمهوری لبنان

"میشل عون" رییس جمهوری لبنان ضمن تبریک به بایدن گفت: امیدوارم که در دوران بایدن، توازن در روابط لبنان و آمریکا بازگردد.

هنیه

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که دولت ترامپ بیشترین حمایت را از اشغالگری صهیونیست‍ها برای نقض حقوق ملی مردم فلسطین انجام داد.

امیر قطر

امیر قطر بعنوان اولین رئیس یک دولت عربی با تبریک پیروزی بایدن و هریس گفت .و گفت: ما منتظر کار مشترک و تحکیم بیشتر دوستی بین دو کشور هستیم.

سلطان‌ عمان

"هیثم بن  طارق" سلطان عمان شنبه شب ضمن تبریک به بایدن برای افزایش توسعه روابط دوجانبه میان مسقط و واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

رییس دولت وفاق ملی لیبی

"فائز السراج" رییس دولت وفاق ملی لیبی نیز با تبریک به بایدن و هریس افزود: امیدواریم با همکاری بایدن و هریس، یک حکومت دمکرات غیر نظامی در لیبی تشکیل شود.

رییس کمیسیون آفریقا

"موسی فکی" رییس کمیسیون آفریقا نیز با تبریک به رییس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که به روابط آمریکا و آفریقا مبتنی بر احترام متقابل امیدوار هستیم.

 نخست وزیر اتیوپی

نخست وزیر اتیوپی نیز پیروزی بایدن را تبریک گفت و افزود که امیدوار به همکاری نزدیک به رییس جمهوری منتخب آمریکاست.

رییس جمهوری مصر

"عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر نیز نخستین رهبر عربی بود که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

وی نسبت به همکاری مشترک برای توسعه روابط دوجانبه و راهبردی میان مصر و آمریکا ابراز امیدواری کرد.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

رییس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توییت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رییس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =