۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۹

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره آخرین وضع پرونده ناپدری که دو روز گذشته کودک همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده بود گفت : ‌متهم روز شنبه به دادگاه احضار می شود و هیچ اغماضی درباره وی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دختر بچه هشت ساله دو پیش به بیمارستانی در تهران اعزام می شود و به گفته متخصص پزشکی قانونی آثار شلاق و ‌سوزاندن با سیگار در نقاط مختلف بدن ‌و شکستگی های متعدد از ناحیه دست و سر در او مشهود بوده و ظاهراً با مادر معتاد و ناپدری اش زندگی می کرده است.

عباس جعفری دولت آبادی در همین باره در مصاحبه تلفنی با شبکه پنجم سیما گفت:‌ به محض اطلاع از موضوع،‌ بازپرس ویژه به سرعت برای بررسی آخرین وضع این دختر بچه به بیمارستان اعزام و در پی آن ناپدری بازداشت و روانه زندان شد. وی با قدردانی از بازپرس پرونده گفت:‌ در این باره باید هر چه سریع تر اطلاع رسانی شود چراکه افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود:‌ در قانون برای مرتکبان به کودک آزاری، مجازات های تعزیری پیش بینی شده است و در این پرونده به سبب شدت بالای آزار جسمی، ‌حداکثر مجازات لحاظ خواهد شد.

وی گفت:‌ طبق قانون، کودک آزاری تا دو سال حبس دارد و اگر هم موجبات قصاص شود قصاص هم صورت خواهد گرفت. جعفری دولت آبادی خطاب به بازپرس ها و سرپرستان دادسراها افزود: کودک آزاری جرم عمومی است و باید طبق مقررات با آن برخورد شود.

وی گفت‌: در قانون، به تنبیه در حد مجاز و متعارف و تذکر دادن اشاره شده اما ضرب و شتم کودکان از طریق شلاق و یا سوزاندن تنبیه غیر متعارف است و در مواد 3 و 4 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان نیز به مجازات این متهمان اشاره شده است. جعفری دولت آبادی از شهروندان تهرانی خواست به محض مشاهده کودک آزاری با دفتر دادستانی به شماره های 33114136و 37 تماس بگیرند.

14181 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
    0 0
    من از مسئولین محترم خواهش میکنم این نا پدری را قصاص کنند تا بری بقیه درس عبرتی باشد.