رییس سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای به صادق محصولی خواستار اقدام سریع در خصوص تصمیم‌گیری درباره تعرفه‌های درمانی دولتی و غیردولتی در سال 90 شد.

ایرنا نوشت:

سید شهاب الدین صدر رییس سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای به صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، خواستار اقدام سریع در خصوص تشکیل شورای عالی بیمه و تصمیم‌گیری درباره تعرفه‌های درمانی دولتی و غیردولتی در سال 90 شد.         

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در بخشی از این نامه آمده است: سازمان نظام پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالهای گذشته موفق به انتظام بخشیدن تعرفه های غیر دولتی شده بود.

این نامه افزوده است: تعرفه های بخش غیر دولتی در سال 1389 در روز آخر کاری سال 1388 به سازمانهای نظام پزشکی استانها برای اجرا ابلاغ شد و این ابلاغ بموقع ضمن تامین خواسته بحق جامعه پزشکی و رعایت حقوق بیماران از اجرای تعرفه های غیر منطقی -که گاهی بدلیل تاخیر اعلام تعرفه ها صورت می‌گرفت- جلوگیری کرد.

رییس سازمان نظام پزشکی در این نامه خاطرنشان کرده است:‌ حال که با ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه، تعیین و اعلام تعرفه ها بر اساس قیمت واقعی به شورای عالی بیمه سلامت محول شده است، با توجه به سوابق، بیم آن می‌رود تاخیر در اعلام تعرفه ها انتظام بوجود آمده را خدشه‌دار کند.

صدر در این نامه ادامه داده است: از سوی دیگر با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها موسسات درمانی دولتی همانند خصوصی آسیب پذیر شده اند و تاخیر در اعلام تعرفه های واقعی خدمت رسانی به بیماران و جامعه پزشکی را دچار مشکل خواهد ساخت.

وی در این نامه از وزیر رفاه خواسته است تا نسبت به تشکیل شورای عالی بیمه و تصمیم گیری در خصوص تعرفه های دولتی و غیر دولتی و خصوصی اقدام سریعی صورت گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در این نامه پیشنهاد کرده است اعلام تعرفه های درمانی برای شش ماه اول سال باشد تا اقدامات کارشناسی در خصوص برآورد قیمت واقعی خدمات درمانی به نتیجه رسیده و از طرفی آثار هدفمند سازی یارانه ها نیز مشخص‌تر و کارشناسی شود.

صدر در این نامه تاکید کرده است: سازمان نظام پزشکی به عنوان عضو فعال در تعیین تعرفه ها در شورای عالی بیمه طبق سنوات گذشته با همکاری وزارت بهداشت کارشناسی لازم را در این خصوص انجام داده و آمادگی لازم جهت همکاری کامل را دارد.

131/ 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =