تهران امروز «نفس» می‌کشد/ شاخص کیفیت هوا

ایسنا نوشت: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، وزش باد نسبتا شدید تا صبحگاه امروز (۱۸ آبان ماه) باعث شده است کیفیت هوای شهرتهران در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

طی روز با حاکمیت جو ناپایدار و نیز افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود و کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول و پاک باقی می‌ماند، اگرچه در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. در نخستین ساعات فردا ( ۱۹ آبان ماه) با افزایش تردد خودروها و کاهش تندی باد انتظار می‌رود در برخی ساعات غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

عدم وزش باد مؤثر طی روز و کاهش ناپایداری جوی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوای برخی مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهند ماند. با استمرار این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک در ساعات پایانی فردا (۱۹ آبان ماه) بر غلظت آلاینده‌ها افزوده و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۸۴ بود و هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۶ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قراردارد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =