۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

امروز زمان قهر کردن نیست!

منصور حقیقت‌پور
امروز زمان قهر کردن نیست!

هفت ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برگزار می شود. با توجه به تجربه انتخابات مجلس و میزان مشارکت ۴۲ درصدی، نگرانی ها درباره کاهش مشارکت مردم در انتخابات وجود دارد.

میزان مشارکت در انتخابات بسیار مهم است و تمام جناح های سیاسی باید ملاحظات نظام و خط قرمز در این خصوص را بکنند. قطعا هرکسی که مردم را نا امید و مأیوس کرده و آنها را به مشارکت نکردن دعوت کند؛ آب به آسیاب دشمن ریخته است. 

امروز چه اصلاح طلب، چه اصولگرا، چه مستقل نباید در نظام خودشان بحث کنند. آنها باید با رعایت قاعده بازی، به عرصه انتخابات ورود کنند تا میزان مشارکت افزایش پیدا کند.

رقابت های سیاسی همیشه بر سرجای خود قرار دارد اما حفظ ارزش ها و دست‌آرودهایی که از طریق مشارکت حداکثری هم به دست می آید؛ مهم‌تر است. بنابراین، امروز زمان قهر کردن نیست و  اصولگرایان و اصلاح طلبان باید دست به دست هم داده و آن چیزی را که از صندوق آراء بیرون می آید؛ پذیرفته و به آن احترام بگذارند.  

در این میان یکی از راه هایی که به افزایش مشارکت در انتخابات کمک خواهد کرد، حضور چهره های جدید با سلایق مختلف است.

در همین راستا، از تمام افرادی که خود را در طراز ریاست جمهوری می‌بینند؛ دعوت می شود که کاندید انتخابات شوند. 

فردی در طراز ریاست جمهوری است که بتواند علاوه بر حل مسائل و مشکلات داخلی کشور، دارای وزن بین‌المللی باشد و در سطح جهانی مشکلات را پیگیری کند، برهمین اساس باید افراد توانمند کاندید شده تا در صورت عبور از فیلتر شورای نگهبان، وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند. 

* نماینده اسبق مجلس و چهره سیاسی اصولگرا

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =