۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰

شورای فیلم کره KOFIC تریلر معمایی «مادر» به کارگردانی بونگ جون - هو را به عنوان نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی ‌زبان اسکار هشتاد و دوم به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

 کیم‌های - جا بازیگر قدیمی سینمای کره‌جنوبی در این فیلم نقش مادری روستایی را بازی می‌کند که وقتی پسرش - با بازی وون بین - که عقب‌مانده ذهنی است، به قتل یک دختر دبیرستانی متهم می‌شود، با ناامیدی می‌کوشد بی‌گناهی او را ثابت کند.

 «میزبان» فیلم قبلی بونگ جون - هو حدود 13 میلیون تماشاگر داشت که یک رکورد بود. هرچند «مادر» به اندازه آن فیلم پرفروش نبود، اما پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره کن، بیش از سه میلیون بلیت فروش داشته و ضمنا قرار است در جشنواره تورنتو روی پرده برود.  فیلم خون‌آشامی «عطش» به کارگردانی پارک چان - ووک، درام با موضوع خشونت خانوادگی «از نفس‌افتاده» ساخته یانگ ایک - جون و مستند «شریک قدیمی» لی چانگ - ریول دیگر فیلم‌هایی بودند که برای معرفی در اسکار در KOFIC مورد بررسی قرار گرفتند.

هیأت داوران شورای فیلم کره شامل پنج نفر از جمله لی میونگ - سه کارگردان فیلم «دوئل‌کننده» همین طور دارسی پاکوئه منتقد اسکرین اینترنشنال بود. داوران در بیانیه خود اعلام کرد «مادر» را برابر با معیارهای مورد نظر رأی‌دهنده‌های آکادمی، ویژگی‌های فیلم، ظرفیت‌های توزیع فیلم در آمریکا و کارنامه کارگردان و فیلم به اسکار معرفی کردند.

نامزدهای هشتاد و دومین دوره جوایز اسکار دوم فوریه 2010 (13 بهمن) اعلام و مراسم اعطای جوایز هفتم مارس (16 اسفند) در کداک تیه‌تر در هالیوود، کالیفرنیا برگزار می‌شود. پارسال فیلم ژاپنی «عزیمت» جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را برد.

اسکرین دیلی / 11 آگوست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =