از دوران «ماقبل سیم خاردار» تا دوران «موشک‌های پیشرفته» ایرانی

ایلنا نوشت: سخنگوی شورای نگهبان نوشت: ساخت موشک بر خلاف ظاهر ساده آن بسیار پیچیده است که به راحتی میسر نشود اما به مدد تلاش دانشمندان موشکی ایران اسلامی، در فاصله‌ای کوتاه این گنج حاصل شده است.

عباسعلی کدخدایی در مطلبی با عنوان «در رثای پدر موشکی ایران»، نوشت: چندی قبل توفیق بازدید از نمایشگاه دستاوردهای موشکی حاصل شد. نمایشگاهی که ماحصل دستان توانمند دانشمندان ایرانی است و دوران ماقبل سیم خاردار به دوران موشک‌های پیشرفته را نشان گر است. اگر چه این دوران بسیار پرهزینه بوده اما به مصداق «لیس للانسان الا ماسعی»، دیگر راه باز شده است.

وی با بیان اینکه ساخت موشک بر خلاف ظاهر ساده آن بسیار پیچیده و نیازمند برخورداری از علوم و فنون پیچیده ای است که به راحتی میسر نشود، آورده است: لیکن به مدد تلاش دانشمندان موشکی ایران اسلامی، در فاصله ای کوتاه این گنج حاصل شده است. گنجی که اکنونیان و آیندگان می توانند از آن بهرمند شوند و از مرزهای خود دفاع نمایند و امنیت کشور را پاس بدارند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: پیشرفت هایی اعجاب برانگیز که بدون همت عالی عزیزان ما در سپاه پاسداران امکان پذیر نمی شد. باید هزاران درود و سلام فرستاد بر روح پر فتوح شهدایی که این راه را نشان دادند و خود ققنوس وار پر کشیدند تا راه امنیت پایدار ایران اسلامی گشوده شود. صلوات خاصه الهی بر روان مطهر شهید طهرانی مقدم و یاران با وفای او.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454284

برچسب‌ها