پیشتازی حرم مطهر رضوی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی/ همکاری حرم با شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر عالی حرم رضوی(ع) از پیشتازی حرم مطهر رضوی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت:‌ در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) بیش از ۹۰ درصد زائران و ۱۰۰ درصد خدام از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین از قدس رضوی، محمدمهدی برادران در جلسه‌ای مشترک با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان که به‌منظور بررسی ظرفیت‌های این حوزه در زمینه مسائل بهداشتی برگزار شد اظهار داشت: حفظ سلامت زائران و زیارتی به‌دور از نگرانی و دغدغه، خواست همه مسلمانان و شیعیان است، ازاین‌رو، ما خادمان علی‌بن‌موسی الرضا(ع) وظیفه داریم با همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بستر این امر را فراهم آوریم.

وی گفت: با تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی در حوزه مسائل بهداشتی باید نمونه باشد و این مهم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان محقق خواهد شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حوزه بهداشت یکی از چندین حوزه خدمت‌رسانی در حرم مطهر رضوی است افزود: در تلاشیم از همه ظرفیت‌ها برای انجام بهترین دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی استفاده کنیم.

برادران ادامه داد: مجموعه آستان قدس رضوی از هر ایده‌ علمی‌ که قابل استفاده باشد و شرایط زیارت کامل را با رعایت بهداشت فراهم آورد، استقبال می‌کند. این آمادگی را داریم که با ایجاد بسترهای مناسب، زمینه اجرای طرح‌ها و ایده‌های ارائه‌شده را در صحن‌ها و رواق‌ها و... فراهم آوریم.

وی به اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه سلامت زائران و رعایت بهداشت در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: کارشناسان بهداشت همواره در حال نظارت و بازدید از قسمت‌های مختلف اماکن متبرکه برای اجرای دقیق دستورهای بهداشتی هستند و نکات لازم را به مسئولان امر در حرم مطهر رضوی اعلام می‌کنند، از همین رو، خوشبختانه در گزارش‌هایی که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده‌ایم، حرم مطهر رضوی به‌لحاظ بهداشتی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) بیش از ۹۰ درصد زائران و ۱۰۰ درصد خدام از ماسک استفاده می‌کنند، این درحالی است که در کشور کمتر از ۶۰ درصد افراد از ماسک استفاده می‌کنند.

برادران توزیع ماسک در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی، اجباری کردن استفاده از ماسک در اماکن متبرکه، تعبیه دستگاه‌های تب‌سنج و مواد ضدعفونی در ورودی‌ها را از دیگر اقدامات بهداشتی حرم مطهر رضوی برشمرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در صحن‌های حرم مطهر رضوی و فراهم آوردن فضای بیشتر برای زیارت زائران، تعدادی از رواق‌ها از جمله رواق امام خمینی(ره)، رواق دارالهدایه، رواق دارالحکمه و شبستان‌های مسجد گوهرشاد تنها با ۲۵ درصد ظرفیت بازگشایی شده‌اند تا علاوه بر فراهم آمدن فضای مناسب زیارت، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز در بهترین شکل ممکن رعایت شود.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =