انتظارات ایران از دولت جو بایدن به روایت ربیعی /ترامپ دردسرهای زیادی برای جهان ایجاد کرد /سیاست خودمان را فارغ از انتخابات آمریکا ادامه خواهیم داد

صدا و سیما نوشت: سخنگوی دولت گفت: انتظار ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است.

علی ربیعی با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: در گام اول حتما تحریم‌ها و موانع انتقال پول ایران باید برداشته شود و دولت آمریکا در مقابل زیان‌هایی که در این مدت به ملت ایران وارد کرده است، پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما به سیاست‌های کاخ سفید کار داریم نه به سیاستمداران، افزود: اساسا وقتی هم که با دولت اوباما مذاکره می‌کردیم، در واقع با حزب دموکرات مذاکره نمی‌کردیم، بلکه با دولت ایالات متحده آمریکا درحال مذاکره بودیم، اما این ترامپ بود که سیاست‌های رقیب حزبی خود را پس زد و سیاست‌های خصمانه و کینه توزانه را جایگزین آن کرد.

سخنگوی دولت گفت: بنابراین سیاست ها، رفتارها و اقدامات طرف مقابل را دنبال خواهیم کرد و متناسب با آن، سیاست‌های لازم را اتخاذ می‌کنیم.

ربیعی افزود: مردم آمریکا در انتخابات این کشور به سیاست‌های نژادپرستی، قلدرمابانه و مداخله جویانه دولتمردان کشورشان در همه دنیا نه گفته اند، ما معتقدیم که دولت آینده ایالات متحده آمریکا حتما باید به این رای مردم احترام بگذارد و پایبند باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت فعلی حاکم بر کاخ سفید دردسرهای زیادی را در جهان و در داخل خود آمریکا ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد: دولت آینده این کشور نماینده مردم آمریکا در نه گفتن به سیاست‌های ترامپ باشد.

ربیعی در گفتگو با صداوسیما به اقدام دولت قبلی آمریکا در نقض معاهدات بین المللی اشاره کرد و گفت: دولت آینده این کشور باید به همه معاهداتی که دولت قبلی آمریکا آن‌ها را نقض کرده و کنار گذاشته است، توجه کند و به این معاهدات برگردد.

وی افزود: با دقت همه سخنان و اقدامات مقامات جدید کاخ سفید را بررسی می‌کنیم و قضاوت را هم به آینده موکول خواهیم کرد.

سخنگوی دولت گفت: انتظار مشخص ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است، در گام اول حتما تحریم‌ها و بحث انتقال پول ایران باید برداشته شود و دولت آمریکا در مقابل لطماتی که در این مدت به ملت ایران وارد کرده است، پاسخگو باشد.

سیاست خودمان را فارغ از انتخابات آمریکا ادامه خواهیم داد

ربیعی با تاکید بر اینکه احترام به ملت ایران خواسته هم دولت و هم ملت است، افزود: ما فارغ از انتخاباتی که در آمریکا صورت گرفته است، سیاست ملی خودمان را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما روابط با همسایگان و پیمان‌های امنیتی و اقتصادی منطقه‌ای را دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بدون جنگ افروزی و مداخله گری در کشورهای منطقه، فضای مناسب تری برای همه دولت‌ها و ملت‌ها پیش آمده است تا بتوانند بدون مداخله بیگانگان امنیت منطقه را تامین کنند و از مواهب اقتصادی همه مردم منطقه بهره‌مند شوند.

ربیعی به مراودات تجاری کشور با همسایگان و کارهای خوبی که در این زمینه به رغم کینه توزی‌های آمریکا و فشار روی این کشورها صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: مردم ما این مواضع و همکاری‌های دوستانه را فراموش نمی‌کنند.

وی افزود: ما دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کنیم و از همه فرصت‌های اقتصادی در جهان استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی دولت گفت: وظیفه ما این است که سیاست‌های خودمان را سامان دهیم و از همه فرصت‌های تجاری و اقتصادی که در دنیا بوجود آمده است استفاده کنیم و حق مردم ایران را در مقابل ظلمی که به آن‌ها شده است از اقتصاد جهان بستانیم.

ربیعی افزود: ما یک برنامه ۷۰ روزه تا ژانویه داریم و یک برنامه هم بعد از آن خواهیم داشت که بتوانیم سیاست‌های متناسب را در این زمینه اتخاذ کنیم که بخش اعظم آن متکی بر مسایل داخلی و بخشی هم متکی به سیاست‌های خارجی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از معیشت و زندگی مردم همچنان جزو سیاست‌های دولت است، گفت: ما همچنان گسترش صادرات و حمایت از تولید داخلی را ادامه می‌دهیم.

سخنگوی دولت: سیاست تقویت تولید و مقاومتی کردن اقتصاد داخل تعطیل بردار نیست و در هر شرایط و فرصتی دولت سیاست اتکا به توان، دانش و فناوری‌های داخلی و نخبگان خود را به عنوان یک راهبرد ادامه خواهد داد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =