مشارکت ۱۵۰ هزار نیکوکار در نوسازی مدارس کشور

ایرنا نوشت: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی کم نظیر است.

مهراله رخشانی‌مهر روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک هزار و ۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی که با ارتباط ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری می رسد، خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت:  مدرسه امروز فقط یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی و با پرچم های برافراشته بر آن نماد هویت ملی از مرکز تا دور افتاده ترین  نقاط مرزی است. ما هم با این رویکرد  مدرسه را نه یک ساختمان بلکه  کانون تربیتی تمام ساحتی نسل آینده می دانیم  و در اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش بر آنیم، تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین المللی، واجد ویژگی های معماری ایرانی - اسلامی، مناسب برای تعاملات فرهنگی با محله، دوستدار محیط زیست و مجهز به فناوری‌های نوین یادگیری باشند.

وی ادامه داد:  تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل های اخیر، ما را در این مسیر مصمم‌تر کرده و سخت معتقدیم در این مسیر بیشتر از آن‌که نیازمند مدرسه‌سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: امروز درحالی شاهد مشارکت ۵۰ درصدی خیرین، این انسان‌های نیک اندیش و معماران فرهنگی جامعه هستیم که اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است.

رخشانی مهر گفت: رییس جمهور دستور قاطعانه داد تا برای ایمن‌سازی  مدارس ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام تامین شود و امیدواریم با حمایت جناب‌عالی شاهد تحقق این مهم باشیم.

تحویل روزانه ۲۷ کلاس درس از سال ۹۲

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ملی «آجر به آجر»، در مدتی کوتاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند. همچنین سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته در سال‌جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی را با حدود ۱۵ هزار کلاس درس و زیربنایی بالغ ۲ میلیون مترمربع و اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون؛ روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل شده، ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده ، مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است، که برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و همکارانشان کمک های قابل توجهی به جهاد مقدس مدرسه‌سازی داشتند که در ۱۰ استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه و عنایت دولت محترم

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =