اصناف اردبیلی جریمه می شوند

استاندار اردبیل گفت: باید با استفاده از روش های بازدارندگی از قبیل جریمه و نظارت های مستمر از فعالیت اصناف بی توجه به پروتکل های بهداشتی در استان اردبیل جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اکبر بهنام جو  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: لیست افراد پرخطر و واقع در سنین بالای ۶۰ سال و نیز نحوه نگهداری از سالمندان را مراکز بهداشت استخراج و در اختیار پایگاه‌های بسیج قرار گیرد تا اطلاع رسانی‌های لازم توسط این نهادها به مردم انجام شود.

وی با اشاره به کمبود تخت‌های بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، افزود: بیشترین افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

بهنام جو مراقبت از سالمندان و گروه‌های پرخطر را در کاهش تعداد بستری‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: صدا و سیما با تولید برنامه‌هایی با محتوای فرهنگ سازی مراقبت از سالمندان و پرهیز از ارتباط با این افراد ایفای نقش کند.

استاندار اردبیل به افزایش شیوع کرونا در استان و تعداد مبتلایان به این بیماری اشاره کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از برگزاری همنشینی ها و اجتماعات خانوادگی تا زمان کاهش شیوع کرونا ضروری است.

وی تشدید نظارت‌ها بر اماکن عمومی و جلوگیری از فعالیت اصناف غیر ضروری از سوی قرارگاه مقابله با کرونا در استان خواستار شد و گفت: باید با استفاده از روش‌های بازدارندگی از قبیل جریمه و نظارت‌های مستمر از فعالیت اصناف بی توجه جلوگیری کنیم.

بهنام جو، فرهنگ سازی بازدارندگی اصناف از حضور در مغازه‌ها را ضروری دانست و افزود: باید همه دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در امر مقابله با کرونا بسیج شده و بر اساس واقعیت‌ها اقدامات اصولی را انجام دهیم.

تعطیلی کامل رسته‌های شغلی غیرضروری در مشگین شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه به آغاز طرح کنترل اصناف و ممانعت از فعالیت آنان بعد از ساعت ۱۸ خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر به حالت مشکی بوده و رسته‌های شغلی غیرضروری در مشگین شهر به طور کلی تعطیل است.

بهروز ندائی افزود: در مراکز شهرها، پاساژها، بازار تاریخی و برخی مغازه‌ها نکات ارائه شده در خصوص تعطیلی در موعد مقرر را رعایت می‌کنند، ولی در مناطق حاشیه‌ای نیاز به نظارت و مراقبت بیشتری داریم تا فرهنگ سازی های لازم در این مناطق نیز عملیاتی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =