۱ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
حجم خالی مخازن سدها به ۵۲ درصد رسید

با ذخیره ۲۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعبی آب در مخازن سدهای کشور، در حال حاضر ۵۲ درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس جدیدترین آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۹) تا شانزدهم آبان ماه امسال کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور برابر با ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب بوده که این میزان در مقایسه با ورودی ۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون مترمکعبی آب به مخازن سدهای کشور در زمان مشابه در سال گذشته، کاهشی ۲۶ درصدی داشته است.

همچنین به تبع کاهش ورودی آب به سدهای کشور، شاهد کاهش ۱۷ درصدی خروجی آب از مخازن سدهای کشور نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستیم، به طوری که میزان خروجی آب از مخازن سدهای کشور از ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب در مدت مشابه سال قبل، به ۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده است.

میزان ذخایر آب نیز در مخازن سدهای کشور به ۲۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل با وجود ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب در مخازن سدهای کشور، شاهد کاهش ۵ درصدی حجم ذخایر آب در سال جاری هستیم.

ظرفیت کل مخازن سدهای کشور بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است و درصد پرشدگی سدها در حال حاضر به حدود ۴۸ درصد رسیده است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =