چگونه به پنهان کارترین فدراسیون تاریخ اعتماد کنیم؟

فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه ای در خصوص پرونده مارک ویلموتس از رسانه ها درخواست کرد از گمانه زنی پیرامون این موضوع خودداری کنند.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده در راستای دفاع از حقوق فوتبال ایران جزئیات گراندز رای را منتشر و اعلام نمی کند اما با وجود انتشار اینگونه بیانیه ها چرا رسانه ها همچنان به دنبال یافتن و انتشار جزئیات پرونده هستند؟
دلیل اول سابقه تاریک فدراسیون پنهان کار در شفاف سازی و انتشار واقعیت هاست. این همان فدراسیونی است که بیش از ٩ ماه در خصوص ماجرای مکاتبه با فیفا و اصلاح اساسنامه سکوت کرده و جامعه فوتبال حتی مجمع خودش را از این رویداد مهم بی خبر گذاشته بود. همان فدراسیونی که بعد از قطع همکاری با ویلموتس با قاطعیت این خبر را تکذیب می کرد و در چهار سال اخیر در موضوعات مختلف هیچ نشانه ای از پاسخگویی ، صداقت و شفافیت نداشته است. به بخش اطلاع رسانی و اصولا روابط عمومی چنین فدراسیونی می توان اعتماد کرد؟
دلیل دوم ادامه حضور عوامل انعقاد قرارداد ویلموتس در فدراسیون فوتبال است که همچنان در این فاجعه نقش آفرینی می کنند. جامعه رسانه های ورزشی به این موضوع میاندیشد که اگر جزئیات واقعی حکم ویلموتس نشان دهنده کوتاهی و یا تقصیر روشن عوامل انعقاد این قرارداد باشد آیا این موضوع صادقانه از جانب فدراسیون اعلام خواهد شد؟ بدون شک با توجه به آنکه جریان حاکم بر فدراسیون همان مقصران اصلی انعقاد این قرارداد ننگین است نمی توانید منتظر مشاهده شفافیت و یا صداقت لازم در این سطح باشید.
و اما دلیل آخر تاثیرگذاری جزئیات این حکم در سرنوشت انتخابات فوتبال است که بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد. جامعه فوتبال هنوز فراموش نکرده چه کسانی ورشکستگی ٨ میلیون یورویی را به فوتبال ایران تحمیل کرده اند اما ظاهرا همان مقصران اصلی و حامیان رییس سابق چنان این موضوع را فراموش کرده اند که برای ادامه حضور خودشان و اجرای نقشه هایشان در انتخابات فوتبال با جدیت تلاش می کنند. هدف این است که جناح حاکم همچنان اداره فوتبال را در دست داشته باشد و در همین راستا جزئیات حکم ویلموتس منتشر نشود تا مجمع فوتبال باز هم به مقصران این فاجعه برای چهار سال دیگر اعتماد کند.
فرض کنیم گراندز رای نشان می دهد نحوه تنظیم قرارداد یا عملکرد مسئولین وقت فدراسیون موجب صدور حکم شده ، در اینصورت پنهان کردن این حقیقت موجب می شود مقصران اصلی که حالا در فکر تاثیرگذاری در انتخابات آتی هستند از فشار عمومی رها شوند و با آرامش خیال اهداف مورد نظرشان را دنبال کنند.
با توجه به مجموعه این دلایل همچنان باید به فدراسیون پنهان کار و مقصران فاجعه ویلموتس اعتماد کنیم؟

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =