کارخانه سیمان شهرستان خلخال تعیین تکلیف شود

نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس شورای اسلامی گفت: ۵۷ طرح هادی روستایی در شهرستان خلخال نیمه تمام رها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سید غنی نظری با اشاره به ۵۷ طرح هادی روستایی نیمه تمام در شهرستان خلخال اظهار کرد: امید آفرینی برای ساکنان و جوانان در روستاها زمانی تحقق می‌یابد که زیرساخت‌ها در روستا برای حضور و فعالیت مهیا باشد و در غیر این‌صورت مهاجرت رخ خواهد داد.

وی افزود: پیگیر طرح‌های هادی روستایی، نقشه و طرح تفضیلی و طرح جامع روستاها هستیم و بیش از یازده روستا با پیگیری‌های انجام شده در شرایط مساعد آب و هوایی آسفالت خواهد شد.

نیروی غیربومی در خلخال به‌کار گرفته نشود

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌صورت مکتوب و حضوری هم از استاندار و هم از مدیران کل درخواست شده تا نیروی غیر بومی در خلخال استخدام نشود تا شاید راه چاره‌ای برای بیش از چند هزار تحصیل‌کرده بیکار این شهرستان فراهم شود.

وی ادامه داد: از مدیر کل آموزش و پرورش نیز خواسته‌ایم تا وضعیت ۱۴ نفر حق التدریسی غیربومی از شهرستان را تعیین تکلیف کنند.

لزوم تعیین تکلیف کارخانه سیمان خلخال

نظری در خصوص سرنوشت کارخانه‌های سیمان و نئوپان خلخال اذعان داشت: بیش از ده میلیارد تومان به یک سرمایه گذار در زمان وضعیت پایین ارز داده شده ولی تاکنون اقدامی در خصوص احداث و تکمیل این پروژه انجام نشده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی علت اصلی عدم کلنگ‌زنی تونل خلخال به اسالم را نبود اعتبار برای این پروژه دانست و تصریح کرد: تونل خلخال به اسالم که مقرر بود در شهریور ماه کلنگ‌زنی شود به‌دلیل نبود اعتبار انجام نشد.

نظری در خصوص پروژه‌های در دست اجرای شهرستان خلخال گفت: تاکیدات لازم به سرمایه گذار پل معلق داده شده تا نسبت به تعهدات خود پایبند باشد.

وی در خصوص واگذاری کارخانه نئوپان شهر خلخال نیز گفت: کارخانه نئوپان خلخال به ارزان‌ترین قیمت واگذار شده و بنده مخالف فروش آن بودم.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشست‌های انجام شده با سازمان تامین اجتماعی و مدیران مرکزی این مجموعه برای ۷۰۰نفر بیمه کارگری در برنامه قرار دارد تا کارگران در شهرستان خلخال از بیمه برخوردار باشند.

اعتبارات سد کوثر و پروژه کلور ـ درام افزایش یافته است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اعتبارات برای پروژه سد کوثر و پروژه کلور درام اعتبارات خوبی امسال اختصاص یافته است.

نظری در خصوص آب‌رسانی روستایی و مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان خلخال نیز اذعان داشت: برای آب شرب روستایی شهرستان از وزارت نیرو شش میلیارد تومان اخذ شده که در طول چندسال انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است.

۱۲ سد معیشتی در شهرستان خلخال بلاتکلیف است

نظری در خصوص سدهای معیشتی شهرستان خلخال بیان دشت: ساخت ۱۳ سد معیشتی در شهرستان خلخال جزو مطالبات مردمی بوده و در حال حاضر سد بلیل از محل اعتبارات موجود در حال ساخت است و برای بقیه ۱۲ سد همانند سد شیران چشمه و روستای درو و چندین سد روستایی اقدامی انجام نگرفته است.

گفتنی است در این نشست مشکلات دیگر شهرستان خلخال از جمله آنتن‌دهی تلفن همراه، نیمه تمام ماندن طرح‌های هادی روستایی، بیکاری جوانان، بحث دارو و درمان جانبازان و ایثارگران و ... جهت پیگیری توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =