نماینده چهاردوره مردم آمل در مجلس شورای اسلامی :لاریجانی کتاب قانون ، مرد عمل است

دکتر لاریجانی نگاه کاملاً دوراندیشانه به منافع ملی کشور در سطح کلان داشته و تعامل خوبی در دوره 12 ساله خود با دولت های نهم ، دهم، یازدهم و دوازدهم داشتند.

یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین درباره عملکرد ۱۲ ساله دکتر علی لاریجانی در مسند ریاست مجلس، گفت:  اگر بخواهیم دوره ۱۲ ساله ریاست وی را درمجلس خلاصه کنیم باید گفت : علی لاریجانی  کتاب زنده قانون اساسی ، همگرا کننده و مورد قبول تمام احزاب ، مقاوم در برابر تخریب ها ، زیرک در حل مسائل اقتصادی کلان و سیاستمداری تمام عیار با اقبال در داخل و خارج از کشور بوده و هست.

یوسفیان ملا در پاسخ به پرسش درباره حضور با عدم حضور دکتر علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت : باوجود اصرار و مراجعات فراوانی که به وی برای حضور در این عرصه شده است ، خود دکتر لاریجانی هنوز اظهار نظری در این مورد نکرده اند. 

نماینده سابق مجلس ایران به دوره ریاست دکتر لاریجانی بر صدا و سیما و مجلس اشاره ای کوتاه کرد و گفت : شاید باورش برای خیلی ها سخت باشد اما : وی در دوران تصدی خود در صدا وسیما و نیز سه دوره نمایندگی مردم قم و ریاست مجلس ایران ، نه ریالی حق و حقوق دریافت کرد و نه از امکانات و تسهیلاتی مانند مسکن ، خودرو و ...  استفاده ای نمود.

یوسفیان ملا به توجه به حضور داشتن احزاب و فراکسیون های قوی در مجلس دهم گفت : در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی احزاب و فراکسیون های مختلف شامل :  اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و معتدل ها که شامل فراکسیون امید و غیره  حضور داشتند و کنترل آنها و مهمتر همگرا کردن در مسائل مهم یکی از سخت ترین دوره های ریاست در تاریخ مجلس ایران بوده است که دکتر  لاریجانی توانست در میان این همه اکثریت، به دلیل محبوبیت واقبال در میان همه همه نمایندگان از قشرهای مختلف به عنوان رئیس مجلس انتخاب شده و در ادامه با در برگرفتن همه  ، طیف ها ،مجلس را به راستی و در مسیر درست هدایت کند.

عضو دائم برنامه عمران ملل متحد در مورد تصویب برجام  گفت : پس از عقد برجام وارجاع ان به مجلی برای تصویب ، هفته ها کار کارشناسی در قالب کمیته های مختلف انجام شد تا تمام ابعاد آن بررسی گردد تا چیزی خلاف منافع ملی نباشد.
لذا خود آقای لاریجانی نیز با حساسیت خاصی این موضوع را پا به پای کارشناسان مربوطه دنبال میکرد واینگونه نیست که اکنون برخی می گویند برجام را مجلس دوروزه تصویب کرد.
در آن زمان هم طیف مخالف بود و هم موافق و تمام نظرها در تصویب برجام لحاظ گردید
.
یوسفیان ملا در موضوع سیاست خارجی وی گفت : بزرگی شخصیت سیاسی دکتر لاریجانی در حد واندازه است که در سفرهای خارجی مورد استقبال روسای جمهور کشورهای مختلف قرار میگرفت و وی را به عنوان یکی از کلیدی ترین مهرهای نظام جمهوری اسلامی ایران قبول داشته و دارند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس افزود : به نظر من در انتخابات ۱۴۰۰ دکتر علی لاریجانی به لحاظ اشراف به قانون و نیز به لحاظ شخصیت سیاسی میتواند نقش محوریت را در بین تمام احزاب داشته باشد ، همچنین به دلیل تجربه ۱۲ سال حضور در مجلس به مشکلات وکمبودها در تمام نقاط ایران اشرافیت کامل دارد.
ملایوسفیان یادآور شد : در بسیاری از جلسات کمیسیون ها اطلاعات دکتر لاریجانی در باره موضوع مطروحه از خود نماینده آن حوزه نیز بیشتر بود که نشان دهنده برتر بودن اطلاعات وی از اقصی نقاط کشور است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت در انتخابات ۱۴۰۰ دکتر لاریجانی به لحاظ شناخته شدن شخصیت سیاسی اش در بین کشورهای جهان و البته تجربیات کاری وی از ۸ سال دفاع مقدس تا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز ، یکی از بهترین گزینه ها برای احراز این پست خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =