تلاش های قابل تقدیر شهرداری خرم آباد برای بازگشایی معابر شهری

شهرداری خرم آباد در سال‌های اخیر در افزایش و بهبود زیرساخت های شهری و همچنین در ایجاد خیابان‌ها و مسیرها برای تسهیل رفت و آمد شهروندان به خوبی عمل کرده‌است که از جمله آن میتوان به تخریب ابنیه ها و سوله های غیرتاریخی پادگان ۰۷ و تسهیل در رفت و آمد ساکنان منطقه خیابان انقلاب و سه راه اسدآبادی اشاره نمود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در لرستان، امروزه با گسترش جمعیت و همچنین افزایش روزافزون امکانات رفاهی در شهرهای مختلف استان همچون خرم آباد ، شاهد کاهش جمعیت روستاها و به‌ دنبال آن افزایش شهرنشینی هستیم که این جریان، پیامدهای خوب و بد بسیار و همچنین مسئولیت سنگینی را برای مسئولین شهری علل الخصوص شهرداری خرم آباد بعنوان مرکز استان لرستان پدید می‌آورد. چرا که با بالا رفتن آمار افراد شهرنشین، مسئولین شهرداری موظف‌اند امکانات شهری را افزایش و همچنین شهرسازی را به گونه‌ای ادامه دهند که ظرفیت برای پذیرش افراد بیشتر از گذشته به وجود آید.
افزایش امکانات تفریحی، رفاهی از جمله گسترش خیابانها و معابر ، فضای سبز، بوستان‌ها، زیرساخت های شهری و عمرانی ، نگهداری فضای شهری و تنظیف و بسیاری از این دست از وظایف مسئولین شهری در این مواقع است که البته تنها به همین ختم نمی‌شود؛ افزایش ساخت و سازها، ساخت بلوارها و پل ها و زیرگذرها  و ایجاد مسیرهای بیشتر و راحت‌تر برای رفت و آمد درون شهری از دیگر وظایف شهرداری همانند خرم آباد می باشد که همواره در طول سالیان متمادی از داشتن یک بودجه و درآمد کافی برای انجام پروژه های عمرانی و زیرساختی خود بی بهره بوده است .
مرکز استان لرستان ، از جمله شهرهایی می باشد که جمعیت آن تنها به بومیان این شهر ختم نمی‌شود، به چشم می‌خورد؛ اگر کمی دقت کنیم خواهیم دید که این شهر جمعیت ساکن در روز آن نسبت به جمعیت ساکن در شب آن بسیار متفاوت است و نیم بیشتری از ساکنین این شهر را مهاجران از دیگر شهرها، روستاهای استان تشکیل می‌دهند که به دلایل مختلف به شهر خرم آباد آمده‌اند. با اینکه حضور آن‌ها در مرکز استان لرستان موقتی است اما مدیران شهری خرم آباد بایستی جدا از شهروندان به فکر امکانات لازم و تسهیل در رفت و آمد راحت آن‌ها را نیز داشته باشند.
باید گفت شهرداری خرم آباد در سال‌های اخیر در افزایش و بهبود زیرساخت های شهری و همچنین در ایجاد خیابان‌ها و مسیرها برای تسهیل رفت و آمد شهروندان به خوبی عمل کرده‌است. تعداد خیابان‌ها و مسیرهایی که به علت تملکات، عدم همراهی مردم و مسائل دیگر بسته مانده و مایه دردسر شهروندان خرم آبادی بود، کم نبود؛ اما در این اواخر شهرداری موفق شد با پشت‌سر گذاشتن مشکلات اقدام به بازگشایی این مسیرها نماید.
اینک  با رایزنی های اعضای خوب شورای دور پنجم و همچنین شهردار پرتلاش خرم آباد در هفته پیش باتخریب ابنیه ها و سوله های غیرتاریخی پادگان ۰۷ خرم آباد شاهد خبرهایی خوب و امیدوارکننده برای بازگشایی معابر برای تسهیل در رفت و آمد ساکنان منطقه خیابان انقلاب و سه راه اسدآبادی و دیگر ساکنان خرم آباد بودیم که بسیارموفقیت آمیز و خوشحال کننده‌است که امیدواریم این نوع عملکرد در سال‌های آتی نیز ادامه‌ داشته‌باشد اما باید توجه داشت که این امیدواری بدون همکاری مراکز دولتی و یا نظامی و همراهی شهروندان خرم آبادی موثر نخواهد بود و شهرداری با هر میزان بودجه، به تنهایی قادر به اصلاح و بازگشایی مسیرهای تردد نیست. با دانستن اینکه اخذ تملکات معابر برای بازگشایی نیازمند یاری مردم است، راحت تر می‌توان شهروندان را قانع کرد که در ایجاد شهری بهتر و زیباتر همراه مدیران شهرداری قدم بردارند.
محمد شریفی مقدم شهردار خرم آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد آغاز تخریب با اشاره ابنیه ها و سوله های غیرتاریخی پادگان ۰۷ آن را رخدادی مهم و موفقیت آمیز برای شهرداری در سال جاری دانست وگفت : ابنیه ها و سوله های غیرتاریخی پادگان ۰۷ خرم آباد در حال تخریب است و ان شاءالله به زودی تخریب این ساختمان ها به اتمام می رسد و دیوار پادگان نیز در کوتاهترین زمان برداشته خواهد شد.
 محمد شریفی مقدم در ادامه افزود : با توجه به اینکه پادگان ۰۷ در وسط شهر قرار دارد و فضای زیادی را اشغال نموده ، سد معبری برای عبور و مرور مردم و ساکنان منطقه خیابان انقلاب و سه راه اسدآبادی است با رایزنی های اعضای پرتلاش شورای دور پنجم و همچنین شهرداری خرم آباد خوشبختانه امروز شاهد تخلیه و تخریب این پادگان هستیم . 
 شهردار مرکز استان لرستان در ادامه تاکید نمود: با تخلیه این پادگان بخشی از زمین آن به واحد مسکونی، فضای سبز و ورزشی اختصاص داده می شود و از محل فروش زمین‌های سهم شهرداری بخشی از املاک واقع در طرح تعریض خیابان انقلاب تملک و تعریض خواهد شد . 
 محمد شریفی مقدم در پایان با تاکید بر حفظ کاربری و تعامل با اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت : سوله ها و ساختمان های پادگان ۰۷ که قِدمت تاریخی و فرهنگی دارند با حفظ کاربری و تعامل با اداره کل میراث فرهنگی لرستان به موزه های فرهنگی تبدیل و در معرض دید عموم و گردشگران قرار خواهند گرفت .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =