نکاتی که باید هنگام خرید بلبرینگ بدانید

انواع مختلف بلبرینگ در صنایع مختلف نظیر خودروسازی، لوازم خانگی، تولید قطعات و لوازم صنعتی و... کاربرد بسیاری دارند. به همین دلیل در هنگام خرید این قطعات باید برخی نکات را مورد توجه قرار داد.

نکاتی که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند باعث وقوع مشکل در هنگام کار شده و خسارات مالی و حتی جانی فراوانی به بار بیاورد. در این مقاله مهم‌ترین نکاتی را که باید در هنگام خرید بلبرینگ مدنظر داشته باشید بیان می‌کنیم تا در هنگام استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه نشوید.

 نیاز خود را مشخص کنید.

اگر درباره انواع بلبرینگ در اینترنت جست‌وجو کنید، خواهید دید که هریک از آن‌ها دارای انواع متنوعی است که هرکدام برای کاربرد خاصی ساخته شده‌اند. به عنوان مثال بلبرینگ کشاورزی، بلبرینگ خودرو و ... از نمونه های این قطعه هستند. بنابراین پیش از اقدام به خرید این قطعات مشخص کنید که برای انجام چه کاری قصد خرید دارید. به این ترتیب می‌توانید درباره سایر مشخصات قطعه موردنظر خود تحقیق کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 روش‌های تشخیص قطعه اصل و تقلبی را بشناسید.

بدون شک یکی از اصلی‌ترین مشکلات قطعات صنعتی در کشور ما افزایش نمونه‌های تقلبی قطعات است. در صورتی که اطلاعات کافی نداشته باشید، این مشکل در هنگام خرید بلبرینگ کشاورزی، بلبرینگ چینی یا دیگر نمونه ها گریبان‌گیرتان خواهد شد. پس بهتر است با برخی از نکات تشخیص اصل بودن قطعه آشنا شوید تا در هنگام خرید با مشکلات کمتری مواجه شوید. برای دانستن این نکات ادامه این بخش را بخوانید.

1- به جنس و شیوه بسته‌بندی توجه کنید.

سازندگان بلبرینگ تقلبی برای کاهش هزینه‌ها وقت زیادی را صرف بسته‌بندی قطعات خود نمی‌کنند. در صورتی که سازندگان اصلی برای جلب توجه خریداران روی این کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین از روی نحوه بسته‌بندی، تمیزی و جنس آن می‌توانید متوجه شوید که یک قطعه تقلبی است یا اصل. به عنوان مثال بلبرینگ کشاورزی بسته به اینکه در کدام بخش ماشین‌های کشاورزی استفاده میشود ممکن است از جنس‌های استیل، فولادی و... ساخته شود.

2- به نوشته‌های روی قطعه توجه کنید.

قطعات بلبرینگ اصلی همگی دارای کدهایی هستند که مشخصات آن‌ها را تعیین می‌کند. شرکت‌های سازنده این قطعات در کشورهای مختلف معمولا محل‌های خاصی را برای نوشتن این کدها انتخاب می‌کنند و آن‌ها را با فونت مشخص و اندازه خاصی می‌نویسند. این نکات ریزه‌کاری‌هایی است که متقلبان معمولا به آن توجهی نمی‌کنند. بنابراین بهتر است از طریق سایت اصلی شرکت سازنده این فونت را بشناسید و از این طریق قطعه اصل و تقلبی را تشخیص دهید.

3- کدها می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

توجه کنید که کشورهای مختلف قطعات خود را با کدهای خاصی منتشر می‌کنند. شناخت این کدها به شما کمک می‌کند که قطعه ساخت هر کشور را تشخیص دهید. به عنوان مثال کد 602Z مخصوص کشور ایتالیا است. پس اگر این کد را روی قطعه‌ای دیدید و کشور سازنده آن جایی غیر از ایتالیا بود یعنی با یک قطعه تقلبی روبه‌رو هستید. بلبرینگ چینی نیز بسته به نوع کاربرد و شرکت سازنده دارای کدهای متفاوتی است که به تشخیص اصلی بودن آن‌ها کمک می‌کند.

4- قیمت قطعات را مدنظر قرار دهید.

بدون شک قیمت یک قطعه وارداتی بسیار بیشتر از قطعات تقلبی خواهد شد. پس اگر قطعه موردنظر شما از آنچه انتظار داشتید ارزان‌تر بود، باید به اصلی بودن آن شک کنید.

 کشورها و برندهای سازنده بلبرینگ را بشناسید.

متاسفانه کشور ما در زمینه تولید بلبرینگ حرف زیادی برای گفتن ندارد و این قطعات نیز مانند دیگر قطعات صنعتی از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. در گذشته که شرایط تحریم مثل امروز نبود، این قطعات از کشورهای مختلف نظیر آلمان، امارات، ایتالیا، کره جنوبی، چین، ژاپن، صربستان، قزاقستان و ترکیه وارد کشور می‌شد. اما امروزه تنها بلبرینگ چینی به وفور و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شوند و دیگر نمونه‌ها را به سختی و با قیمت بالا می‌توان یافت.

در حال حاضر در کشور تعداد زیادی نمایندگی فروش بلبرینگ چینی، بلبرینگ کشاورزی و قطعات مربوط به آن‌ها وجود دارد. یکی از معتبرترین آن‌ها فروشگاه اینترنتی شکرالهی است. در سایت فروشگاه شکرالهی علاوه بر بلبرینگ چینی می‌توان قطعات ژاپنی و آلمانی را نیز در بازار یافت. این قطعات معمولا آلیاژ بهتری دارند و طبعا از قیمت بالاتری برخوردارند. توجه کنید که به دلیل اینکه طرفداران این قطعات در میان خریداران ایرانی زیاد است، نسخه‌های تقلبی آن‌ها به وفور در بازار یافت می‌شود.

با استانداردهای ساخت این قطعات آشنا شوید.

بلبرینگ چینی، بلبرینگ کشاورزی، بلبرینگ خودروهای سواری و دیگر انواع قطعات مربوط به آن‌ها بر اساس استانداردهای خاصی ساخته می‌شوند که تعیین‌کننده میزان مقاومت و کیفیت آن‌ها است. به عنوان مثال یاتاقان تحت استانداردهای ایزو (ISO) و ASTM ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود. یاتاقان‌های تولید شده بر اساس این استانداردها در صنایع هواپیما و موشک‌سازی، خودروسازی و دیگر صنایع مشابه استفاده می‌شوند. توجه کنید که این استانداردها تنها مربوط به آلیاژ به کار برده شده یا ابعاد قطعه تولید شده نیست بلکه تعیین کننده میزان اصطکاک تولیدی، درجه حرارت قابل تحمل، میزان مایع روان کننده موردنیاز و دیگر مشخصات ساخت و بسته‌بندی قطعات نیز هست.

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

پس از دانستن همه این موارد قدم نهایی که مهم‌ترین قدم نیز هست، یافتن یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه آنلاین شکرالهی با سابقه‌ای 30 ساله در زمینه واردات و پخش بلبرینگ، رولبرینگ، یاتاقان و دیگر قطعات صنعتی یک فروشگاه نام ‌آشنا و مطمئن برای تامین قطعات موردنیاز شما است. شما می‌توانید به سایت این فروشگاه به آدرس www. Bearings.com مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات قطعه موردنظرتان از قیمت و ویژگی‌های کامل آن مطلع شوید.

شعار فروشگاه بلبرینگ شکرالهی تامین قطعات موردنیاز شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. قطعات این فروشگاه همگی دارای ضمانت اصالت کالا بوده و از معتبرترین شرکت‌های خارجی تامین می‌شوند. به‌علاوه این فروشگاه کالای موردنیاز شما را با مناسب‌ترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد. به این ترتیب بدون نیاز به جست‌وجوی فراوان در میان فروشگاه‌های مختلف می‌توانید بلبرینگ مدنظر خود را در مدت زمان مناسبی تهیه کنید.

یکی از موارد مهم در خصوص فروشگاه بلبرینگ شکرالهی این است که کلیه قطعات موجود در این فروشگاه دارای ضمانت 24 ساعته برگشت هستند. به این معنا که شما می‌توانید پس از دریافت کالا در صورتی که آن را متناسب با نیاز خود نیافتید یا مشکلی در آن مشاهده کردید، قطعه را مرجوع کنید و هزینه خود را به طور کامل دریافت کنید. این فروشگاه دارای نشان اعتماد صنعتگران و کارنجات کشور شده و با استفاده از تیم متخصص و مجرب در زمینه تامین قطعات صنعتی، نیاز شما را به طور کامل برطرف می‌سازد.

سخن پایانی

پیش از خرید هر قطعه‌ای باید با نکات مهم در هنگام خرید آن آشنا شوید. این کار به شما کمک خواهد کرد که یک قطعه باکیفیت خریداری کنید و تا مدت‌ها از تعویض یا تعمیر آن بی‌نیاز شوید. پس از شناسایی بلبرینگ موردنظر قدم دوم یافتن یک فروشگاه معتبر است. در شرایط فعلی که افزایش قیمت ارز بر روی قیمت همه چیز تاثیر می‌گذارد، شما نمی‌توانید وقت زیادی را صرف شناسایی یک فروشگاه خوب کنید. در این مقاله ضمن معرفی مواردی که باید در هنگام خرید بلبرینگ، رولبرینگ، یاتاقان و دیگر قطعات مشابه در نظر بگیرید، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های موجود در کشور را به شما معرفی کردیم تا بدون نیاز به خارج شدن از خانه و در سریع‌ترین زمان ممکن به قطعه موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456970