معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: علاوه بر شکایتی که دادستانی علیه یکی از مداحان به اتهام توهین به رییس‌جمهور مطرح کرده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایت جداگانه‌ای علیه این مداح مطرح می‌کند.

 

 معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: علاوه بر شکایتی که دادستانی علیه یکی  از مداحان به اتهام توهین به رییس‌جمهور مطرح کرده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایت جداگانه‌ای علیه این مداح مطرح می‌کند.

دکتر فاطمه بداغی در گفت‌وگو باایسنا گفت: در مواردی که توهین به رییس‌جمهور صورت می‌گیرد، دادستان می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم شکایتی را مطرح کند. در مورد اخیر نیز دادستان به عنوان مدعی‌العموم شکایتی طرح کرده و ما نیز شکایت جداگانه‌ای ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه «ما قبلا هم از یکی دیگر از مداحان شکایت کرده بودیم»، ادامه داد: به نظر ما کسانی که مدعی اسلام ناب محمدی (ص) هستند باید بیشتر مقید به رعایت احکام اسلامی و اخلاق باشند .

این در حالی است که معاون حقوقی رییس جمهور هفته گذشته اعلام کرده بود که دلیل شکایت های متعدد دفتر ریاست جمهوری از اشخاص و رسانه ها اخلاقی کردن جامعه اسلامی است  .

فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور درباره طرح شکایات دولت از رسانه‌ها و برخی اشخاص گفته بود : دولت احترام کامل برای فضای آزاد و نقد منصفانه و بحث منطقی در رسانه‌ها قائل است و ضمن دفاع از این مولفه‌ها، گاهی از موارد قابل اغماض هم گذشت می کنیم. ظرفیت بردباری و تحمل دولت نسبت به فضای نقد زیاد است و نسبت به برداشت‌ها هم صبوری کافی داریم، اما اگر فضای جامعه به نحوی ملتهب شود که قبح برخی جرایم ریخته شود، ناگزیریم در پیگیری موضوعات جدی باشیم.

بداغی حتی این را هم گفته بود که  که "لزوما طرف شکایت دولت، سایت‌ها و مطبوعات نیستند و حتی ممکن است از برخی اشخاص هنجارشکن نیز، به دلیل ارتکاب جرائمی چون توهین و افترا علیه مسئولان که قانون تعریف روشنی برای آنها دارد، شکایت شود ".

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا طرح شکایت از منتقدان برخی مسئولان دولتی مغایر نظر رئیس جمهوری نیست که بر عدم شکایت دستگاه‌ها تاکید دارد؟ گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری وظایفی قانونی دارد که بر اساس آن عمل می کند.

42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب صبوری IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    باسرکارخانم بداغی معاونت محترم حقوقی خواهشمندیم قانون بازنشستگی قبل ازموعد کرمندان وزارت بهداشت را اعلام بفرمایید حدود9ماازتصویب گذشته مازنان بابیماری قلبی دیسک کمر فشارهای روانی سختی های گذشته خواهشمندیم دستور اجرا بفرمایییدهرروزانتظار امیدوارم که حضرت مهدی جواب این لطف شمارا بدهد