تداوم فعالیت های ژئوپارک جهانی قشم بر بستر تکنولوژی

مدیر ژئوپارک جهانی قشم با حضور در مجمع عمومی شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو از تداوم فعالیت های ژئوپارک جهانی قشم بر بستر تکنولوژی و بهره وری از اینترنت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم  :  علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی قشم که عضو کمیته راهبری ژئوپارک‌های آسیا-اقیانوسیه و عضو کمیته اجرایی ژئوپارک‌های جهانی است با حضور در مجمع سالیانه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این مدیریت اظهار داشت: ژئوپارک جهانی قشم با تمرکز بر فعالیت‌های دیجیتالی و اینترنتی توانسته آسیب‌های ناشی از تعطیلی ژئوسایت‌ها را که به دلیل شیوع کرونا ویروس پیش آمده، کاهش دهد.

او با اشاره به مشارکت و استقبال بالای جامعه محلی قشم از این فرآیند گفت: در این مدت ما توانستیم با طراحی و برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی آنلاین، ارتباط مردم و جامعه محلی با ژئوپارک را حفظ کرده و جاذبه‌ها و پتانسیل‌های ژئوپارک جهانی قشم را از طریق شبکه‌های مجازی به مردم معرفی کنیم.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم با تاکید بر وضع قوانین سختگیرانه در مجمع عمومی امسال افزود: تمامی مسئولان ژئوپارک‌های جهانی باید توجه کنند که رعایت ضوابط و آیین نامه‌های جدید برای حفظ ژئوپارک‌های سراسر جهان و ادامه عضویت در شبکه جهانی یونسکو بسیار حیاتی تاثیرگذار است.

در این مجمع که به مدت دو روز و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، حدود ۲۵۰ تن از مدیران، کارشناسان و مسئولان رتبه بالای ژئوپارک‌های پنج قاره جهان شرکت داشتند، مسائل مربوط به شبکه‌های جهانی یونسکو، گزارش سالانه شبکه ها، فعالیت‌های انجام شده در زمان محدودیت‌های کرونایی، بودجه سالانه شبکه جهانی و مصارف عملکردی یک ساله این بودجه مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در این نشست دو روزه، برنامه‌های کنفرانس‌های آینده یونسکو در صورت لغو محدودیت کرونا اعلام شد و برنامه‌های ارزیابی و بررسی پرونده‌های ژئوپارک‌های جدید نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

تبادل نظر بر روی مدارک، فرم‌ها و آیین نامه‌های جدید از محورهای گفتگو در روز دوم این نشست سالیانه بود که از اعمال قوانین و ضوابط بسیار سختگیرانه‌ای حکایت دارد و نشان می‌دهد که سازمان جهانی یونسکو با حساسیت بیشتری نسبت به پذیرش ژئوپارک‌های جدید و ارزیابی و ممیزی ژئوپارک‌های موجود اقدام خواهد کرد.

مجمع عمومی شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو هر ساله به صورت حضوری در یکی از ژئوپارک‌های جهان تشکیل می‌شود، ولی امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید ۱۹ در روزهای ۱۷ و ۱۸ نوامبر با حضور ۲۵۰ مدیر و کارشناس این حوزه به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =