۰ نفر
۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
درب اتوماتیک پارکینگ

درب های اتوماتیک پارکینگ انواع متفاوتی دارند که با توجه به نیازهای هر پروژه می توان اقدام به نصب یک یا چند مورد از آنها کرد. از انواع درب اتوماتیک پارکینگ می توان به درب سکشنال (درب زیرسقفی)، انواع کرکره برقی با تیغه های آلومینیم، پلی کربنات، رول گیتر و ...، انواع جک پارکینگی لولایی و ریلی، درب اتوماتیک شیشه ای، درب سریع السیر صنعتی و راهبند اشاره کرد.

در ادامه به معرفی هر یک از انواع درب اتوماتیک پارکینگ می پردازیم :

درب سکشنال (زیرسقفی)

یک درب اتوماتیک ایده آل، باید علاوه بر داشتن ظاهری متناسب با معماری بنا و طراحی روز جهان، دارای کیفیتی بی نظیر، ایمنی بالا در تردد، سهولت در استفاده برای ساکنین باشد. درب سکشنال یا درب زیرسقفی پارکینگ مناسب ترین انتخاب برای پارکینگ ساختمان های امروزی و مدرن است.

تردد در درب سکشنال نامحدود است، دست کارفرما برای انتخاب نوع پنل و رنگ آن باز است، سارقین امکان نفوذ از بیرون را ندارند، درب عایق محسوب می شود و تبادل حرارت و صوت به حداقل ترین حالت ممکن رسیده است، درب قابلیت نصب درب نفر رو و پنجره داخل پنل ها را دارا می باشد، عمر مفید یراق آلات این درب چیزی در حدود ۲۵ هزار چرخه ی باز و بسته می باشد که چیزی در حدود بیش از ۱۰ سال برآورد می شود، درب سکشنال برای باز و بسته شدن تنها ۲۰ سانتی متر از فضای سقف را اشغال می کند و می توان از کل فضای پارکینگ استفاده کرد. تمام این ویژگی ها از مضایای این درب اتوماتیک پارکینگ محسوب می شود که علاوه بر پارکینگ در صنعت و کارخانه ها، آتش نشانی ها، انبار و سوله ها نیز کاربرد دارد.

راهبند پارکینگ

جهت کنترل ورود و خروج خودرو ها به داخل پارکینگ از راهبند استفاده می شود. راهبند خود به چند نوع مختلف اهرمی، ستونی (بولارد)، زنجیری، کف خواب از لحاظ ظاهری و نحوه ی بازو بسته شدن و دو نوع الکترومکانیکی و الکتروهیدرولکی از لحاظ ساختار، دسته بندی می شوند. برای مکان هایی با تردد معین و مشخص از نوع اول یعنی مکانیکی و برای ترددهای بالا و نامشخص بهتر است از نوع هیدرولیکی آن استفاده شود. قیمت راهبند هیدرولیکی به مراتب بالاتر از نوع مکانیکی آن می باشد.

نحوه انتخاب راهبند پارکینگ :

در انتخاب نوع راهبند چند نکته مهم و اساسی حائز اهمیت می باشد :

  1. طول بوم راهبند
  2. تعداد تردد دستگاه در طول شبانه روزانه (ورودی و خروجی خودرو)
  3. عواملی همچون سرعت باز شدن بوم، محدودیت هایی همچون کمبود ارتفاع برای بالا رفتن بوم، عرض دهنه ی بالا برای پوشش دهی و ...

انواع کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک (کرکره رول آپ) یکی از متداول ترین و پرکاربردترین محصولات درب اتوماتیک پارکینگ می باشد که در کلیه ی اماکن مسکونی، تجاری، اداری قابل نصب و اجرا می باشد. ساختار کرکره اتوماتیک از اجزایی همچون تیغه کرکره (آلومینیم، پلی کربنات، رول گیتر و …) شفت، موتور (ساید، توبولار)، ریل (آهن، آلومینیم)، رسیور و ریموت، اندی کپ، صفحه پلیت، کپس، یاتاقان، چشمی و چراغ فلاشر تشکیل شده است.

چنانچه برای کارفرما امنیت کرکره ضروری می باشد بهتر است از تیغه های فولادی رول گیتر که از فولاد بافته شده با روکش استیل ساخته شده و مشبک می باشند و یا تیغه های شفاف که از مواد پلی کربنات نشکن تهیه می شوند استفاده کنند. این تیغه ها توسط پلیس امنیت و پیش گیری تاییدیه دارند و برای مکان هایی همچون طلافروشی ها، صرافی ها، بانک ها، نمایشگاه ها و ... به شدت توصیه می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای

عملکرد کلی درب اتوماتیک شیشه ای بدین گونه است که با نصب چشمی در دو طرف درب در صورتی که افراد قصد عبور از بین درب اتوماتیک را داشته باشند این حسگرها تحریک شده و پیامی را به مرکز فرمان ارسال میکنند که این پیام از مرکز فرمان به موتور منتقل شده و عمل باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد.

بخش های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای :

  • اپراتور درب شیشه ای : اپراتور مهم ترین بخش درب اتوماتیک پارکینگ می باشد که عمده ی قیمت درب اتوماتیک شیشه ای را شامل می شود که دارای تجهیزاتی الکترونیکی همچون موتور، مرکز فرمان، قفل، باطری و ... می باشد.
  • فریم دور شیشه ها : به چهارچوب دور لت های درب اتوماتیک شیشه ای فریم می گویند البته درب اتوماتیک بدون فریم یا فریم لس نیز قابل اجرا می باشد. این فریم ها دارای انواع فریم آلومینیومی با رنگ الکترواستاتیک، فریم آلومینیومی با رنگ آبکاری آنادایز و فریم استیل می باشند.
  • شیشه سکوریت : شیشه به کار رفته در درب اتوماتیک شیشه ای همانطور که در عنوان بیان شده عمدتا شیشه سکوریت است که معمولا از سایز ۱۰ میل آن استفاده میشود، البته در شرایطی از سایزهای بالاتر و پایین تر هم می توان بهره جست.

همچنین درب اتوماتیک شیشه ای انواع متفاوتی دارد که با توجه به میزان بازشوی مورد نیاز، تعداد ارباب رجوع، معماری بنا و عوامل محیطی و بودجه ی درنظر گرفته شده می توان از انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ، تلسکوپی، کرو یا منحنی، گردان، مثلثی، فولدینگ و تاشو استفاده کرد.

شرکت نوین گیت با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید، فروش و خدمات پس از فروش انواع درب های اتوماتیک (درب اتوماتیک شیشه ای، کرکره پلی کربنات، تیغه رول گیتر، درب سکشنال، درب اتوماتیک صنعتی سریع السیر، داک لولرها و داک شلترها، انواع کرکره های برقی، کرکره پنجره، انواع جک پارکینگی بازویی، ریلی و راهبند) آماده خدمت گذاری به شما هموطنان عزیز می باشد.

بهترین و با کیفیت ترین برندهای روز اروپا

مشاوره و طراحی تخصصی

مناسب ترین قیمت

خدمات متمایز بعد از فروش

شماره تماس : ۸۶۰۳۷۰۶۳-۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۵۹۰۱۸۰

اینستاگرام : www.instagram.com/novingate

سایت شرکت : www.novingate.com

ایمیل : info@novingate.com

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457917