پاسخ سازندگان یک مسابقه تلویزیونی به شایعه کپی بودن برنامه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کارگردان و تهیه کننده مسابقه «زوجی نو» به شایعه کپی بودن برنامه پاسخ دادند.

حامد خانی تهیه کننده مسابقه زوجی نو درباره تولید این برنامه گفت: بیشتر رویکرد شبکه سه در حوزه اجتماعی ساخت کارهای سرگرمی و تفریحی است و ضرورت مسابقه خانواده محور بیشتر حس می‌شد. ما حدود سه ماه درگیر تصویب طرح، جزئیات، انتخاب مجری و مقدمات کار بودیم. دو ماه هم پیش تولید داشتیم. پخش زوجی نو در ۸۰ قسمت طراحی شده که در آن ۱۶۰ زوج به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

خانی اظهار کرد: کپی کردن برنامه یک بحث رایج است و برنامه‌های دیگر هم برداشت‌هایی از کشورهای دیگر داشته و بومی و ایرانیزه شده‌اند.

وی افزود: برای شروع کار چند آیتم ما از برنامه ای خارجی الگو برداری شد؛ ولی از قسمت بیستم آیتم‌های جدید خودمان را اضافه می‌کنیم و تکراری ها را حذف خواهیم کرد.

این تهیه کننده عنوان کرد: شیوع کرونا روی ساخت برنامه ها تاثیراتی دارد و نکته مهم آن حضور کم تماشاگران است. حضور آن‌ها در روند مسابقه تاثیر مثبت دارد.

خانی بیان کرد: انتقاد و اختلاف نظر در بحث برنامه سازی وجود دارد؛ ما سعی کردیم براساس اهدافمان از جمله تحکیم بنیاد خانواده، فرهنگسازی ازدواج در سنین پایین‌تر و فرزند آوری برنامه بسازیم. طبیعی است که انتقاداتی را داشته باشیم.

محمد پورصباغیان، کارگردان «زوجی نو»  درباره کپی بودن برنامه اظهار کرد: دو تا از آیتم‌های زوجی نو کپی است؛ اما هیچ ترسی از اینکه بگوییم کپی است نداریم. چرا که یک اتفاق معمول در تمام دنیاست. ما در گروه اولیه یک برنامه سرشناس دیگر هم بوده ایم که مدتهاست روی آنتن است و تماما کپی است. اما تلاش کرده ایم در محتوا کاملاً ایرانیزه و با در نظر گرفتن سبک زندگی ایرانی اسلامی پیش برویم. ما در صنایع مختلف بارها و بارها کپی کاری کرده ایم و اتفاقا به شدت موفق عمل شده است. با این وصف آیا می‌توان گفت کپی کردن کار اشتباهی است؟!

این کارگران توضیح داد: شما ۴۵ دقیقه برنامه ما را نگاه می‌کنید، بعد می‌گویید فرم برنامه سازی کشوری خاص را ترویج می‌کند. در صورتی که اینگونه نیست؛ ما یک ظرف را انتخاب کردیم، بومی و ایرانیزه کرده ایم و محتوای آن کاملا متفاوت از کشورهای دیگر است.

۲۴۱۲۴۱
کد خبر 1458348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =