نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هنوز صحت خبر رهاکردن 2 بیمار از یک بیمارستان در کنار اتوبان را که در برخی سایت‌ها منتشر شده را نمی‌توانیم تأیید کنیم؛ اما از مسئولان وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

 فارس:

انوشیروان محسنی بندپی درباره خبر رها کردن 2 بیمار از یک بیمارستان در تهران در کنار خیابان که به علت نداشتن پول عنوان شده، گفت هنوز اطلاع موثقی از سوی مسئولان وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه نشده است اما بعید به نظر می‌رسد چنین خبری صحت داشته باشد.

وی گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد پیگیری آن و تأیید صحت آن کار مشکلی نیست زیرا یا توسط آمبولانس بیمارستان یا اورژانس 115 یا یک خودروی شخصی یا عمومی دیگر از بیمارستان منتقل شده‌اند و در هر صورت قابل پیگیری است و گر چه بعید می‌دانم چنین خبری صحت داشته باشد اما کمیسیون بهداشت مجلس این موضوع را از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر مردم حداقل یکی از دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی یا دیگر انواع بیمه را دارند البته شاید حدود 4 میلیون نفرحاشیه نشین هنوز هیچ دفترچه بیمه‌ای نداشته باشند که برای آنها نیز خدمات اورژانس در بیمارستان‌های دولتی حتماً ارائه می‌شود بنابراین خیلی بعید است که بیماری به علت نداشتن پول از بیمارستان بیرون انداخته شود.

محسنی بندپی گفت: البته گاهی ممکن است یک بیمار به علت نبود تخت خالی به خصوص تخت‌های مراقبت‌های ویژه در یک بیمارستان پذیرش نشود اما اینکه یک بیمار به علت نداشتن پول از بیمارستان بیرون انداخته شود و کنار اتوبان رها شود با توجه به اطلاعات ما بعید است. با این حال مجلس این موضوع را از منابع موثق پیگیری می‌کند.

پیش از این در خبر منتشر شده از نام بیمارستان امام خمینی به‌عنوان بیمارستانی که چنین اتفاقی در آن افتاده نامبرده شده بود اما بعداً نام این بیمارستان از خبر حذف شد و البته در این مورد مهدی فتحی، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) به خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت:‌پیگیری کردیم این مورد از بیمارستان امام خمینی(ره) نبوده است.

این بیماران، کارتن خواب‌هایی بوده‌اند که به علت نداشتن پول و دفترچه بیمه حدود یک هفته پیش از بیمارستان اول رها شده‌اند اما بعداً به بیمارستان فیروزآبادی واقع در شهرری منتقل شدند و یکی از آنان بعد از یک روز و دیگری بعد از 4 روز خدمات درمانی را در این بیمارستان دریافت کرده و مرخص شده‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت هنوز درباره صحت و سقم این ماجرا اظهار نظری نکرده‌اند.

42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =