فارس: سفرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از آنچه دخالت‌‌های ایران در امور این کشورها خوانده شد، به سازمان ملل شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، سفرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به "بان‌کی‌مون "، دبیر کل سازمان ملل و "نیستور اوسوریو "، سفیر کلمبیا و رئیس کنونی شوای امنیت از ایران به خاطر آنچه دخالت این کشور در امور داخلی خود خواندند، شکایت کردند.

"احمد الجرمان "، رئیس کنونی شورای همکاری خلیج فارس در این موضوع دو نامه را به همراه بیانیه نشست وزارتی شورای همکاری که یکشنبه گذشته در ریاض برگزار شد به سازمان ملل ارسال کرد.

این دو نامه به امضای همه نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری شامل کویت، عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان رسیده بود.

در این بیانیه وزرای خارجه از آنچه پیشرفت مثبت بحرین در اعلام شرایط صلح و امنیت ملی و اتخاذ تدابیر مثبت در این باره خواندند، استقبال کردند.

شورای همکاری همچنین مخالفت خود را با محتوای نامه "علی اکبر صالحی "، وزیر خارجه ایران به بان‌کی‌مون در محکومیت سرکوب انقلابیون بحرین اعلام کردند.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روابط دیرینه، تاریخی و فرهنگی ایران و بحرین و همسایگی دو کشور، گفته بود: ایران نمی‌تواند نسبت به تحولات بحرین و عواقب ناشی از آن بی‌تفاوت بماند.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار انجام اقدامات جدی و عاجل شورای امنیت برای توقف کشتار مردم بحرین شد.

وزرای خارجه شورای همکاری بدون ارائه مسندات لازم، نامه صالحی به بان‌کی‌مون را تهدیدات منعکس کننده دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری قلمداد کردند که به ادعای آنها موجب ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی منطقه می‌شود.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از شورای امنیت خواستند تدابیر لازم برای مقابله با آنچه اقدامات تحریک‌آمیز و دخالت و تهدید از سوی ایران خواندند اتخاذ کند تا اختلافی بین کشورهای عضو شورای همکاری ایجاد نشود.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    جا داره که وزارت خارجه کمی فعال تر باشه و نسبت به این ادعا واکنش محکمی نشون بده
  • بدون نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    من هنوز چارشاخ موندم که اینا لشگرکشی عربستان را به یک کشور مستقل می بینند یا نه!!! حالا بذار کاسه و کوزه اشتباهاتشون رو سر ما بشکنند. ما هم به موقع جوابشون رو می دیم که خجالت بکشند.
  • حسن ش IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    با سلام در تيتر خبر از عنوان شوراي همكاري استفاده شده است ما چيزي به اين عنوان نداريم متاسفانه بي دقتي كرده ايد شوراي همكاري خليج فارس بايد وبايد در تيتر خبر به كار رود./ خليج هميشه فارس
  • مرتضی IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    دست پیش میگیرن پس نیوفتن.
  • رسول IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    خجالت هم خوب چیزیه
  • منافع ملی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    درود بر ایران اسلامی ما نیز منافعی داریم و از منافع خود نمی گذریم. سران اعراب به یاری خدا تغییر خواهند کرد.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    اين عربها از يك طرف ادعاي دوستي مي كنند از طرف ديگه داره خنجرهارو تيز مي كنند حداقل كويتي هامي گذاشتند يه بادي بخوره بين اون ادعاهاي دوستي شون بعد.......
  • بدون نام DE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    شیخ ها در منطقه اساسا نه وزنه ای هستند و نه قدرت استقلال عمل دارند . طبعا بازهم آمریکا و غرب برای مشغول کردن مردم منطقه دوباره ساز تازه ای کوک کرده اند. فرمانده ارتش آمریکا دیروز اعلام کرد که عراق فرصت کمی دارد تا به آمریکا خبر دهد که آیا ارتش این کشور باید در عراق بماند و یا برود که با این تاکتیک رذیلانه به دولت و حکومت پوشالی عراق فهمانده است که باید جبهه دیگری بر علیه ایران گشوده شود
  • خدايي IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    جا داره که وزارت خارجه کمی فعال تر باشه و نسبت به این ادعا واکنش محکمی نشون بده.