پرداخت آنلاین خودکار عوارضی با کیف پول تاپ

امروزه یکی از دغدغه‌های رانندگان در سراسر کشور پرداخت عوارض آزادراه‌ها به صورت آنلاین است. این کار مزایای زیادی دارد از جمله این که بار ترافیک خودروها در ایستگاه‌های عوارضی بسیار کم شده و رانندگان برای پرداخت عوارض خودرو زمان از دست نخواهند داد. از طرفی به جز این مهم که باید از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمود اما، با الکترونیکی نمودن این موضوع و حذف برگه‌های کاغذی علاوه بر محافظت از محیط زیست، میزان آلودگی و انتقال بیماری نیز کاهش می‌یابد. در کنار مزایای بسیار این روش باید توجه نمود که نحوه پرداخت مطمئن و سریعی از دغدغه‌های کاربران است.

یکی دیگر از دلایل دیگر، برای پرداخت آنلاین عوارض همه گیری ویروس کرونا است. با این روش دیگر نیازی به رد و بدل کردن پول و کاغذ وجود ندارد و میزان تماس افراد با یکدیگر کاهش و در نتیجه انتقال ویروس و آلودگی تا حد زیادی کاهش خواهد  یافت.

در ابتدای اجرای این طرح موضاعاتی از قبیل، اینکه با روش‌های پرداخت، اپلیکیشن‌ها و راه‌های دسترسی آشنا نبودند و در فرصت محدود برای پرداخت موفق به انجام این کار نمی‌شدند. همین امر باعث جریمه رانندگان می‌شد.

یکی از راه‌های پرداخت الکترونیکی آسان و مطمئن استفاده از اپلیکیشن تاپ است.  

این اپلیکیشن متعلق به شرکت تابان آتی پرداز می‌باشد که از شرکت‌های زیر مجموعه گروه داده پردازی بانک پارسیان است و کلیه خدماتی که به شما ارائه می‌دهد تحت نظارت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شاپرک و زیر نظر بانک مرکزی و نهادهای نظارتی ارائه می‌شوند. برای استفاده از خدمات تاپ کافیست بر روی تلفن همراه خود دسترسی به اینترنت داشته باشید و با رمز دوم کارت بانکی عضو شتاب خود از سرویس‌های آن استفاده کنید.

پرداخت آنلاین خودکار عوارضی با تاپ

از مهم‌ترین مزیت‌های پرداخت عوارضی با تاپ، پرداخت به صورت کاملا خودکار است. رانندگان تا ۷۲ ساعت فرصت دارند نسبت به پرداخت عوارض اقدام نمایند. اگر راننده‌ای در این بازه زمانی فراموش کند متخلف شناخته شده و جریمه می‌شود. اپلیکیشن تاپ با امکان پرداخت خودکار از جریمه شدن شما جلوگیری می‌کند.

به این منظور کاربرانی که قصد پرداخت خودکار میزان عوارض آزادراه‌ها را دارند باید ابتدا تیک پرداخت خودکار را در اپلیکیشن فعال کنند. سپس از آن جایی که میزان عوارض از مبلغ کیف پول کسر می‌شود باید از موجودی داشتن کیف پول اطمینان حاصل نمایید.

‌ برای پرداخت عوارض آزاد راه‌های مختلف از جمله: تهران-قم، کرج-قزوین، قزوین-زنجان، تهران-ساوه، ارومیه-تبریز (قطعه ۴)، شهید رجایی-بندرعباس، تهران-شمال (قطعه ۱)، همت-کرج، عوارض را از طریق اپلیکیشن تاپ پرداخت نماید. بدهی‌های پرداخت عوارض اتوبان با شارژ کیف پول شما و زدن تیک قسمت پرداخت خودکار عوارض آزادراهی، بدهی به صورت خودکار وصول می‌شود.

با استفاده از اپلیکیشن تاپ می‌توانید بدهی‌های گذشته عوارض آزادراه را پرداخت کنید.  

به این صورت که از تاریخ یک دی سال ۹۸ بدهی‌های مربوط به آزادراه‌های تهران-قم، کرج-قزوین، قزوین-زنجان، تهران-ساوه، ارومیه-تبریز، شهید رجایی-بندرعباس، تهران-شمال و همت کرج را می‌توانید از طریق اپلیکیشن پرداخت کنید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن تا برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها

پرداخت عوارض با کیف پول تاپ بسیار راحت و آسان است. این برنامه خدمات و قابلیت‌های مختلفی به کاربران ارائه می‌دهد. برای نصب کافی است به سایت top.ir مراجعه کرده و یا از طریق برنامه‌های بازار یا گوگل پلی آن را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید. برنامه تاپ قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و آیفون را دارا می‌باشد. پس از نصب وارد بخش خدمات خودرو شده، سپس بر روی گزینه عوارض آزادراهی برای پرداخت خود کلیک کنید. اطلاعات خودروی خود را به راحتی وارد کرده و پرداخت را انجام دهید. با زدن تیک پرداخت خودکار عوارض مربوط به خودرو شما به صورت خودکار از کیف پول شما پرداخت می‌شود.

لینک صفحه پرداخت عوارضی به صورت زیر است:

https://top.ir/toll

دانلود مستقیم اپلیکیشن تاپ از گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.tgbs.peccharge

خدمات اپلیکیشن تاپ به صورت مستمر توسعه و بهبود پیدا می‌کنند. همچنین همواره جوایز ارزنده‌ای برای کاربران خود در نظر دارد تا قدردان همراهیشان باشد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459733