امام جمعه موقت تهران گفت: ما با همه وجود از احمدی‌نژاد در هر دو دوره حمایت و تبلیغ کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اساس نظام جمهوری اسلامی اسلامیت آن است و در رأس آن نایب امام زمان (عج) و یک فقیه جامع‌الشرایط و مرجع تقلید است، اظهارداشت: فقیه‌ جامع‌الشرایط به عنوان حاکم اسلامی هدایت این مجموعه را بر عهده دارند. 

وی بر همین اساس به قبل از آنکه حکومت اسلامی در کشور ایجاد شود اشاره و تصریح‌کرد: همه شیعیان در طول تاریخ طبق حکم فردی که پرچم هدایت شیعه را به عنوان مرجع کل تشیع داشته عمل و آن را واجب شرعی می‌دانستند. 

امام خمینی (ره) یک مقام سیاسی صرف نبودند بلکه مرجعی بودند که در دوران حکومتی فرمانشان واجب بود
اما‌م جمعه موقت تهران در عین حال به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد که امام (ره) رهبر و بنیانگذار آن بودند و گفت: امام خمینی (ره) یک مقام سیاسی صرف نبودند بلکه مرجعی بودند که در دوران حکومتی فرمانشان واجب و مشروعیت رئیس جمهور و قوای سه‌گانه به انتصاب امام (ره) انجام می‌گرفت. 

وی با بیان اینکه ما در دوره‌های مختلف مجموعه نظام را تحت پرچم و زیر عنایت رهبری نظام می‌دانیم، افزود: در این مجموعه شهید رجایی، رئیس جمهور متدینی بود که افتخار می‌کرد مقلد امام (ره) است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بر همین اساس آقای احمدی‌نژاد را با همچون شهید رجایی مقایسه کرد و یادآورشد: ما با همه وجود از احمدی‌نژاد در هر دو دوره حمایت و تبلیغ کردیم چرا که وی فردی متدین، ولایت‌پذیر و گوش به فرمان رهبری بود. 

وی تصریح‌کرد: علاوه بر اینکه احمدی‌نژاد متدین است مرید آقا هم است؛ قضیه اطلاعات و این ناهماهنگی‌ها مقداری دشمن را جری کرد اما با هوشمندی که در آقای احمدی‌نژاد سراغ داریم انتظار می‌رود که وی در عمل تودهنی بر همه کسانی که با نظام جمهوری اسلامی سر ستیز داشته و تحمل نظام دینی برای آنها مشکل است بزند. 

انتظار می‌رود آقای احمدی‌نژاد مثل گذشته خط‌شکن باشند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود آقای احمدی‌نژاد مثل گذشته خط‌شکن باشند و آحاد مردم این اعتماد را به وی داشته باشند که مؤمن است،‌ اظهارداشت: نشانه ایمان احمدی‌نژاد ولایت‌پذیری وی است. 

وی با تأکید بر اینکه هرکس ولایت پذیر نباشد باید در ایمان وی تردید داشت، ادامه داد: انتظار ما از آقای رئیس جمهور و همه قوا این است که این مسئله را در عمل نشان دهند که بی‌ چون‌وچرا مثل مردمی که عاشق و گوش به فرمان رهبری هستند در اختیار ولی فقیه جامع‌الشرایط قرار دارند و ان‌شاء‌الله احمدی‌نژاد نیز به عنوان یک سرباز مثل همیشه در کنار آحاد مردم باشند که به همین شکل نیز خواهد بود. 

برکناری مصلحی اصلا به مصلحت کشور نبود این تصمیم به نفع آقای احمدی نژاد نیز نبوده
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس به برکناری مصلحی اشاره کرد و گفت: برکناری مصلحی اصلا به مصلحت کشور نبود این تصمیم به نفع آقای احمدی نژاد نیز نبوده و بسیار سؤال برانگیز و به ضرر دولت و مایه امید دشمنان بود چرا که در این شرایط منطقه نظام اطلاعاتی ما دچار خلل می‌شد. 

وی افزود: شرط این است که در رأس اطلاعات یک مجتهد باشد و اگر وی را بردارند خیلی مبهم و سؤال‌برانگیز خواهد بود.

 مسئولان مربوطه برای حفظ موقعیت خدمتی خود به گونه‌ای حرکت نکنند که دنیا بهانه داشته باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به القای رسانه‌های خارجی برای حاکمیت دوگانه در ایران اسلامی اشاره و اضافه‌کرد: خداوند دشمنان انقلاب را کور کرده چراکه ملت، دین و نظام ما را نشناختند و نمی‌دانند در جایی که یک مرجع تقلید در رأس مخروط قرار گرفته القای قدرت دوگانه اساسا معنی و مفهوم و جایگاهی در ذهنیت شیعه و در تاریخ ما ندارد و در عمل نشان داده خواهد شد که دشمنان از درک این مسائل کاملا بیگانه هستند. 

وی بابیان اینکه ما امید آن داریم که مسئولان مربوطه در قدم اول برای حفظ موقعیت خدمتی خود به گونه‌ای حرکت نکنند که دنیا به صورت چماق درآمده و بهانه داشته باشد، اظهارداشت: مردم شریفی که با اخلاص، نظر و نیاز به کسی خدمت کرده‌اند نباید علاقه‌شان به مسئولان کمرنگ شود. 

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما از خدا می‌خواهیم که مسئولان را در مسیر ولایت‌پذیری قرار دهد، افزود: ‌ما این انتظار را همیشه از مسئولان داشته و داریم.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =