سه متر به سرانه فضای سبز شهری کرج اضافه شده است

شهردار کرج با اشاره به اینکه سه متر به سرانه فضای سبز شهری کرج اضافه شده است، گفت: اولویت مدیریت شهری توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «علی کمالی زاده» در مراسم افتتاح پارک شهدای مدافع حرم واقع در منطقه ۶ ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: آرامش، اقتدار و امنیت امروز ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدایی است که طی ۴۲ سال گذشته برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب از جان خود گذشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه فضای سبز به ویژه در مناطق کم برخوردار شهر جزو وظایف ذاتی شهرداری است، افزود: با حمایت اعضای شورای شهر از ابتدای سال تا کنون چندین بوستان و پارک در مناطق مختلف شهر به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان شده است.

شهردار کرج با اشاره به بالا بودن نرخ رشد جمعیت کرج در مقایسه با سایر کلان شهرهای کشور، گفت: سالانه شاهد سکونت جمعیت مهاجر زیادی در کرج هستیم و همین باعث شده سرعت خدمات رسانی دستگاه‌ها به پای رشد جمعیت این کلان‌شهر نرسد.

کمالی زاده اضافه کرد: علی رغم همه مشکلات و محدودیت ها، مجموعه مدیریت شهری تلاش می کند خدمات عادلانه و با کیفیتی را به شهروندان ارائه کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فضای سبز در مناطق مختلف شهر، توضیح داد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت کرج، برای کشت فضاهای سبز جدید با کمبود عرصه مواجه هستیم ولی با برنامه ریزی صحیح در مسیر رفع این محدودیت‌ها گام برداشته ایم.

شهردار کرج اضافه کرد: جنگلکاری در اراضی رادیو بعثت، توسعه فضای سبز در اراضی ضلع شمالی فرودگاه پیام و چایخانه، ایجاد کمربند سبز در اراضی حلقه دره و اراضی شمال غربی شهر بخشی از این اقدامات بوده است.

به گفته کمالی زاده حتی اگر بتوانیم همه پارک ها و فضاهای سبز شهری را حفظ کنیم، با توجه به رشد جمعیت شاهد کاهش سرانه فضای سبز شهری در سال‌های آتی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون اهتمام ویژه ای برای توسعه فضای سبز شهری صورت گرفته است.

شهردار کرج افزود: ماحصل حمایت شورای شهر و تلاش همکاران در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این بوده که طی سه سال گذشته نه تنها از سرانه فضای سبز شهری کرج کاسته نشده بلکه سه متر هم به آن اضافه شده است.

کمالی زاده گفت: امیدواریم بتوانیم در مسیر توسعه فضای سبز شهری کرج گام های جدی تری برداریم تا کرج به ماهیت باغشهری خود نزدیک تر شود.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =