توجه شهرداری‌ها به خدمت‌رسانی به حاشیه شهرها

عبدالرزاقی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در شهرها گفت: ارائه خدمات مناسب شهری نباید به بهای افزایش هزینه زندگی باشد که مردم کم برخوردار مجبور شوند از حاشیه نشینی به بی‌خانمانی رانده شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی، نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حاشیه نشینی در شهرها گفت: با افزایش جمعیت شهرها مشکل حاشیه نشینی یا سکونتگاه‌های غیررسمی ‌در شهرها نیز به وجود آمد. بخشی از مهاجران که نمی‌توانستند در مرکز شهرها زندگی کنند جذب حاشیه شهرها شده و مساکن غیررسمی ‌دایر می‌کردند.
عبدالرزاقی با بیان اینکه حاشیه نشینی مشکل تمام شهرهای بزرگ و کلانشهرهای کشور است تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که اصول سیما و منظر شهری در این مناطق رعایت نشده و در پی آن خدمات‌دهی به این مناطق نیز با مشکل روبه‌رو است.
عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: برای مثال در شهر قزوین ما با مشکل توزیع خدمات شهری بین مردم مناطق حاشیه‌ای مواجه هستیم و دستگاه‌های خدمات رسان مانند شهرداری توان توزیع مناسب خدمات میان مردم را ندارد.
او بیان کرد: حداقل در استان قزوین با توجه به سختگیری‌هایی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه مدیریت شهری انجام می‌شود به نظر می‌رسد دیگر شاهد شکل گیری مناطق حاشیه ای جدید در شهرها نباشیم. اما به هر حال باید فکری به حال وضع موجود کنیم و مناطقی که اکنون در حاشیه شهرها وجود دارد را ساماندهی کنیم.
نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه حاشیه نشینی یک معضل جدی برای مدیران شهری در کشور به ویژه شهرهای بزرگ است بیان کرد: از سوی دیگر افزایش قیمت سرسام‌آور مسکن و زمین در سطح شهرها سبب می‌شود بسیاری نتوانند به زندگی خود در بافت شهرها ادامه دهند و به حاشیه شهرها رانده می‌شوند.

عبدالرزاقی افزود: گران شدن قیمت ملک و زمین سبب می‌شود مردم بومی‌شهر به حاشیه رانده شوند و مدیران شهری در تمام دنیا تلاش می‌کنند با حفظ مردم بومی ‌هویت شهر را حفظ کنند. بنابراین باید دولت برای کاهش قیمت زمین و ملک تلاش کند.
او ادامه داد: با خروج مردم بومی‌ که اغلب در بافت تاریخی شهر ساکن هستند این خانه‌ها تخریب شده و هویت تاریخی شهر نیز از بین می‌رود.
عضو شورای شهر قزوین گفت: دولت و مدیریت شهری باید تدبیری بیاندیشند تا ضمن جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی با بهسازی و بازسازی مساکن غیر رسمی ‌و حاشیه نشینی زمینه ارائه خدمات و بهبود شرایط زندگی را فراهم کنند. البته این ارائه خدمات نباید به بهای افزایش هزینه زندگی باشد که مردم کم برخوردار مجبور شوند از حاشیه نشینی به بی خانمانی رانده شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =